על רקע הקריאות להגיע לתאריך מוסכם לבחירות - וההצעה לראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד וחבר קבינט המלחמה בני גנץ נפגשו היום (שני) בכנסת לשיחת עדכון ותיאום עמדות.
על פי ההערכות במערכת הפוליטית, לפיד מנסה, גם באמצעות הפגישה הזאת, להוביל לפרישתם של גנץ ואייזנקוט מממשלת נתניהו - ובכך להשיב את גודלה ל-64 מנדטים ולהגדיל את הסיכויים לפיזור הכנסת.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ובני גנץ בהצהרה לתקשורת
יאיר לפיד ובני גנץ בהצהרה לתקשורת
גנץ ולפיד. תיאמו עמדות?
(צילום: רפי קוץ )
בסביבת לפיד מעריכים שנתניהו רוצה להיות זה שיכריע לגבי עתיד הקואליציה שלו. ההצעה הנוגעת לקביעת תאריך מוסכם אמורה לענות על זה. בפגישה, אומרים גורמים פוליטיים, עלו גם הנושאים שעולים בשיחות המסדרון: שרטוט לוחות הזמנים וההבנה שעוד לפני סיום מושב הכנסת הנוכחי ב-4 באפריל, המחנה שמול נתניהו חייב להוביל מהלך.
במחנה הממלכתי, הדעות לגבי יציאה מהממשלה חלוקות, בעוד ביש עתיד גורסים כי כל זמן שגנץ ואיזנקוט נותרים בתוך הממשלה הם מעניקים לגיטימציה לנתניהו וגם גורמים לכך שהמחאה נגד הממשלה נותרת בעצימות נמוכה.
אם גנץ יפרוש, מעריכים גורמים באופוזיציה, המחאה תתגבר ולנתניהו יהיה מורכב יותר לתמרן עם בן גביר וסמוטריץ׳ שממילא מערימים קשיים ולא אוהבים את הכיוונים שאליהם הולכת הלחימה.
2 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה ישראל ביתנו
ישיבת סיעה ישראל ביתנו
ליברמן. מצטרף לקריאה לפרישת גנץ ואייזנקוט מהממשלה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
היום גם יו״ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קרא לגנץ ולאיזנקוט לפרוש מהממשלה וביקר את הלגיטימציה שהשניים מעניקים לנתניהו. על פי גורמים ששוחחו עם השניים, הם נשארים בממשלה משום שהם משוכנעים שבלעדיהם לא יהיה מי שידחוף לעסקת חטופים. את מפלגות האופוזיציה זה לא משכנע. לטענתן ממילא אין עסקה על הפרק - וייתכן שאם נתניהו ירגיש שהבחירות מתקרבות, דווקא אז יפעל באופן מאומץ יותר להשיב את החטופים.