ראש מועצת אלפי מנשה שי רוזנצוויג העביר הבוקר (רביעי) את לשכתו אל גדר ההפרדה באזור קלקיליה, סמוך לפרצה. בהודעה שפרסם רוזנצוויג נאמר כי העביר את לשכתו "לאור אירועי הטרור האחרונים" ובשל הפרצות הרבות בגדר שלא טופלו.
"החלטתי להעביר את משרדי אל גבול הגדר מול קלקיליה יום בשבוע וככל שיידרש עד שהפרצות ומנגנוני הנגיעה וההתראה יתוקנו בשלב מיידי ותיווצר תוכנית סדורה לבניית חומה באזור יהודה ושומרון, ובמיוחד בנקודות החיכוך ליד קלקיליה וחבלה. אמנם כעת ולאור האירועים האחרונים יש נוכחות צבאית מורגשת אך ברור לכל שזה זמני ותוך זמן קצר הכוחות יוסטו הלאה", אמר רוזנצוויג.
1 צפייה בגלריה
ראש מועצת אלפי מנשה שי רוזנצוויג העביר את לשכתו לפרצה בגדר
ראש מועצת אלפי מנשה שי רוזנצוויג העביר את לשכתו לפרצה בגדר
"מעבר שב"חים זו פצצה שכבר התפוצצה". רוזנצוויג בלשכתו בפרצה בגדר
(צילום: מועצת אלפי מנשה)
לדבריו, "צריך לטפל בבעיה ולא בסימפטום. מעבר שב"חים יום יומי לישראל זו פצצה שכבר התפוצצה והפיגוע הבא זה עניין של זמן. אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון לייצר תוכנית מקיפה ולדאוג לתקצוב הולם ומימוש קצר מועד ועד אז אני אהיה פה וקורא לראשי רשויות באזור לעשות כמוני".
בריאיון לאולפן ynet אמר היום רוזנצוויג כי "הבעיה היא בעיה רוחבית, אין חומת מגן מסודרת בגבול. אלפי שב"חים יכולים לעבור כל יום. אני רוצה להעביר לממשלה מסר: תכניסו לתוכנית העבודה הדו-שנתית תיקון כל הבעיה הזו".
השר לביטחון פנים עמר בר-לב סייר בצהריים לאורך הגדר בקו התפר וביקר בבסיס מג"ב סאלם ובמוצב שקד. ללוחמים הוא אמר: "היום סיירתי לאורך ה'אין גדר', כפי שכולכם יודעים. אני מאוד שמח שסוף סוף ממשלת ישראל החליטה להתחיל לבנות את חומת הביטחון, בהתחלה באזור הזה. אין לי ספק שהחומה הזו תלך גם לאזורים האחרים, וזו רק ההתחלה. כוחות צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב פועלים באינטנסיביות רבה באזור ג'נין, והאינטנסיביות הזו רק תעלה. היא לא יכולה להיפסק. מה שקורה היום בג'נין, ובפרט במחנה הפליטים, הוא בלתי נתפס. כפי שכולכם יודעים, אם אתה לא עוצר את זה במקום, זה מתרחב".