חיזבאללה טען אמש (יום חמישי) שפגע במכ"ם במוצב ישראלי ליד ראש הנקרה, ופרסם תיעוד חריג ממצלמת הטיל - שהציגה את מסלולו עד רגע הפגיעה. ארגון הטרור הלבנוני כינה את המכ"ם "כיפת ריגול", והציג גם מפה שבה ניתן לראות כי הפגיעה התרחשה ברכס הסולם שבגזרה המערבית.

1 צפייה בגלריה
זה המיקום של מוצב ג'ל אל-עלאם
זה המיקום של מוצב ג'ל אל-עלאם
מיקום המוצב שנפגע, לפי חיזבאללה
לפי ארגון הטרור הלבנוני, התקיפה התרחשה בשעות הבוקר, וחיזבאללה טען גם ששיגר שני כטב"מים לעבר סוללה של כיפת ברזל. עם זאת, בצה"ל טענו כי המתקן לא נפגע, והסרטון אינו מאתמול.
הבוקר פורסם בעיתון הלבנוני "אל אחבאר" כי טיל הנ"ט שנראה בסרטון הוא טיל מונחה (ATGM) , והוא למעשה נחשף לראשונה, למרות שהוא בשימוש חיזבאללה כבר תקופה. מנגנון הפעולה שלו דומה לקורנט והוא משדר תמונות של המסלול שלו.
לפי העיתון, היתרון של הטיל הוא יכולתו לטוס בקשת ולהגיע למטרות מוסתרות. העובדה שהוא משדר תמונות לאחור מאפשרת לזהות את המטרה בבירור, לפני התקיפה. ב"אל אחבאר" טענו כי הסרטון העלה חשש בקרב ישראל לגבי היכולת של חיזבאללה לפגוע בטנקים מוסתרים.
בינתיים, נמשך גם הבוקר הירי של חיזבאללה לאזור הצפון. במרגליות שבאצבע הגליל נשמעה אזעקה ב-7:49, ולאחר מכן דווח על לפחות נפילה אחת בשטח פתוח, ללא נפגעים. כשעה לאחר מכן דיווחו ב"אל מנאר" על יירוט של כיפת ברזל בגליל המערבי. כפי הנראה יורטה מטרה אווירית חשודה מעל הים באזור ראש הנקרה.
פורסם לראשונה: 23:32, 25.01.24