פרסום ראשון: המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) שני בכירים מהיחידה לאכיפת דיני מקרקעין במשרד האוצר ומהיחידה לפיקוח של הוועדה לתכנון ובנייה לב הגליל - בחשד לקבלת שוחד בתמורה לביטול או מניעת קנסות בתחום המקרקעין. החקירה החלה לפני כמה חודשים כסמויה, וכעת הפכה לגלויה עם מעצרם של השניים.
החשוד האחד משמש בתפקיד מפקח ביחידה לאכיפת דיני מקרקעין במחוז צפון שהציג את עצמו כבכיר, והשני מנהל פיקוח בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. שניהם בשנות ה-40 לחייהם.
לשני החשודים מיוחסות עבירות של קבלת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים. מהמשטרה נמסר כי במהלך החיפושים בבתיהם ומשרדיהם נתפסו מסמכים רבים, וכי צפויים מעצרים נוספים - בין השאר של נותני השוחד, ושל חשודים בסחיטה באיומים של נותני השוחד.
שני החשודים יובאו בהמשך היום לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.
מהרשות לאכיפה במקרקעין נמסר בתגובה: "החשוד מטעם הרשות משמש כמפקח מן המניין שאינו נושא בסמכות ניהולית או בסמכות להחליט על בחירת יעדי אכיפה, ודאי שאינו נושא בסמכות החלטה על מתן או ביטול קנסות מנהליים. הרשות תשתף פעולה עם כל גורמי החקירה ותעשה ככל יכולתה על מנת לסייע למצות את החקירה ולחשוף את האמת. הרשות בוחנת עצמה ואת פעילות האכיפה שבתחומי אחריותה באופן יומיומי ותמשיך לעשות זאת גם בעתיד ותפיק לקחים ככל שיידרש בהתאם לממצאי החקירה".