"אבא שלי כואב על התוצאה, הוא לא מרגיש בנוח איתה", כך אמר הבוקר (יום ד') בן שיף, בנו של אריה שיף, תושב ערד שנידון אתמול לתשעה חודשי עבודות שירות אחרי שירה למוות במוחמד אלאטרש, שגנב את מכוניתו. בראיון לאולפן ynet הוא הוסיף: "אני מקווה שהפרקליטות לא תגיש ערעור על גזר הדין".
- איך עברה עליכם היממה האחרונה? איך עבר הלילה? "הלילה הצלחנו לישון, סוף סוף, אחרי שנה מסויטת וקשה. התהליך הזה מתחיל להיות מאחורינו וזה מאוד מעודד אותנו".
- אנחנו יודעים בעצם שזה רק השלב הראשון. עוד לא ברור אם יהיה ערעור על גזר הדין. שמענו את הפרקליטות די מתרעמת על ההחלטה. "אנחנו מקווים שלא יהיה. כל עוד זה לא בתהליך הזה, אנחנו לא רואים מתי יוגש ערעור, אם בכלל. אני מקווה שלא נגיע לשם. אם כן, נבוא לערעור מוכנים. השופטת ציינה בגזר דין את כל הטענות שלנו במלואן. יהיה קשה מאוד להתעלם מהן גם אם יהיה ערעור".
1 צפייה בגלריה
אריה שיף מגיע לבית המשפט לקראת גזר הדין
אריה שיף מגיע לבית המשפט לקראת גזר הדין
אריה שיף ומוחמד אלאטראש
(צילום: חיים הורנשטיין )
- יש ברשתות המון תמיכה, אבל יש גם הרבה אחרים, כולל המשפחה של ההרוג, שאומרים שאלמלא היה ערבי - היו גוזרים על אביך מאסר עולם. "אני לא אתייחס למשפחה. אני בטוח שיש להם את האינטרסים שלהם. בטוקבקים ובציבור, 99.9 אחוז מהציבור הישראלי, כל אלה ששמו את עצמם בנעליים של אבא שלי ושאלו את עצמם מה הם היו עושים באותה סיטואציה, מבינים שעצם הגשת כתב האישום זה עוול. אז מבחינתי, לפחות שהגענו בסופו של הליך לכתב אישום מתוקן במסגרת עסקת טיעון ששם לאבא שלי אין מאסר בפועל".
- אתם מקבלים גם איומים? יש גם דברים אחרים? "לא. אף אחד לא איים עלינו עד עכשיו. אני אציין שכמובן לאבא שלי נורא קשה עם הסיטואציה. זה נכפה עליו בלי שהוא ביקש כששלושה רעולי פנים הגיעו אליו באותו לילה ארור. בסוף התוצאה היא טרגית, גם לאבא שלי וגם למשפחה השנייה. אנחנו מנסים לחזור לשגרת חיינו כמה שיותר מהר. ההליך, שהוא לגמרי לא נעים, מאחורינו. צריך לחזור לחיים ולראות איך עושים את זה".
- מה אבא שלך אומר לך ביום הזה? "אבא שלי כואב על התוצאה. הוא בהחלט לא מרגיש בנוח עם זה. הוא אדם ערכי שכל חייו פועל להצלה, לטיפול ולשמירה על חיי אדם. לכן הסיטואציה שנכפתה עליו לא נוחה לו. למזלו הוא מוקף במשפחה אוהבת והרבה חברים ובכל עם ישראל שמביע תמיכה מהרגע הראשון".
- משפחת ההרוג ניסתה ליצור אינטראקציה עם אבא שלך? "טרם. אני לא ראיתי".