פאבל אנטוב, מולטי-מיליונר רוסי ופוליטיקאי מקומי, נמצא מת במלון בהודו - יומיים אחרי שחבר שעמו שהה במלון הלך לעולמו. באתר של רשת BBC נכתב כי השניים נסעו למדינת המחוז אודישה במזרח הודו עם עוד שני חברים נוספים, כדי לחגוג את יום הולדתו ה-66 של אנטוב.
אנטוב הקים חברה לעיבוד בשר, וכך קיבל את הכינוי "טייקון הנקניקיות". בנוסף הוא היה חבר במפלגת השלטון הרוסית - "רוסיה המאוחדת" - וכיהן בפרלמנט של מחוז ולדימיר ממזרח למוסקבה. בחודש יוני גינה את הפלישה לאוקראינה, וכתב שהתקיפות האוויריות של רוסיה בקייב הן "טרור" שבו נפגעים אזרחים אוקראינים. בהמשך מחק את הדברים שפרסם. הוא טען שמדובר באי-הבנה ושהדברים פורסמו בטעות. אנטוב הצהיר שהוא תומך בוולדימיר פוטין ובמלחמה שהוא מנהל.
התקשורת הרוסית דיווחה שאנטוב נפל למותו ביום ראשון מחלון בית המלון בעיר ראיגדה בהודו. יומיים קודם לכן מת במלון חברו, ולדימיר בודנוב. במשטרת אודישה אמרו כי בודנוב עבר שבץ, וחברו "היה מדוכא אחרי מותו ומת אף הוא". הקונסול הרוסי אלכסיי אידאמקין אמר שאין חשד לפלילים.
למרות הטענות שאנטוב שם קץ לחייו, ברשת BBC הזכירו כי מתחילת המלחמה באוקראינה כמה טייקונים רוסים הלכו לעולמם בנסיבות מסתוריות, כאשר חלקם התנגדו בגלוי לפלישה הרוסית.
בספטמבר נהרג רביל מגאנוב, יו"ר ועד המנהלים של תאגיד הנפט הענקי "לוקאויל", אחרי שנפל מחלון בבית חולים במוסקבה. סוכנות הידיעות הרוסית TASS דיווחה כי נבדק חשד שמגאנוב, שהיה בן 67 במותו, שם קץ לחייו אחרי שאושפז בבית החולים בשל התקף לב. ב"לוקאויל", יצרנית הנפט השנייה בגודלה ברוסיה, שברשותה גם משאבי גז ענקיים, פרסמו שעות אחדות לאחר שנפוצו הדיווחים על המוות הודעה שבה נטען כי מגאנוב מת מ"מחלה חמורה".
2 צפייה בגלריה
ראביל מגאנוב יו"ר תאגיד נפט רוסי בשם לוקאויל שמת במוות מסתורי ב מוסקבה יחד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין 2019
ראביל מגאנוב יו"ר תאגיד נפט רוסי בשם לוקאויל שמת במוות מסתורי ב מוסקבה יחד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין 2019
רביל מגאנוב בפגישה עם פוטין, 2019
(צילום: רויטרס)
תחת הנהגתו של מגאנוב מתחה "לוקאויל" ביקורת מרומזת וזהירה ביותר על הפלישה לאוקראינה, ופרסמה בחודש מרץ האחרון הודעה שבה קראה להפסקת אש בהקדם האפשרי. "אנו מביעים את צערנו הכן עבור כל הקורבנות שהושפעו מהטרגדיה הזו. אנחנו תומכים נמרצות בהפסקת אש מתמשכת ובפתרון המחלוקות באמצעות משא ומתן ודיאלוג רציניים", מסרה אז החברה.