1 צפייה בגלריה
ארי הרו במשפט נתניהו
ארי הרו במשפט נתניהו
הרו בבית המשפט
(צילום: גיל יוחנן)
בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכה היום (שני) החקירה הנגדית של עד המדינה השלישי במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הסגל לשעבר במשרד ראש הממשלה ארי הרו. החקירה היום מתמקדת בתיק 4000 (תיק "בזק-וואלה") ותיק 2000 (שיחות נתניהו-מוזס).
העדות הראשית של הרו לגבי תיק 4000 הוגשה בהסכמת הצדדים, ולכן הרו נחקר חקירה נגדית בלבד. תחילה חקר את הרו סנגורו של נתניהו בעז בן צור. הרו סיפר שלא עסק בנושאי סיקור, אבל שמע מפעם לפעם מהנעשה בלשכת ראש הממשלה.
הרו אישר את קביעת בן צור, כי בלשכת ראש הממשלה הייתה תחושה שרוב כלי התקשורת היו נגד נתניהו והליכוד. הוא הוסיף כי מבחינת העיסוק התקשורתי, אתר וואלה לא עמד במוקד העיסוק של נתניהו.
בן צור: "בחקירתך סיפרת, עלתה מחשבה שפאקר ירכוש פלטפורמה תקשורתית בארץ. אמרת ש'אצל נתניהו תמיד עדיף שיהיה חבר ששולט בפלטפורמה (כלי תקשורת – ג"מ) ולא אויב או מישהו יותר נטרלי'. אמרת שהמטרה היא 'שתהיה תמיכה יותר'. הרו: "נכון". בן צור: "אז אלוביץ' משהו בין אויב לנטרלי?". הרו: "בהחלט מבחינה תקשורתית קרוב לנטרלי". בן צור: "המטרה הייתה חבר?". הרו: "כן, שיהיה יותר ימני". בן צור: "זה מתחבר שגם בוואלה הסיקור לא היה אוהד ואם יבוא ידיד אולי זה ישנה את פני הדברים?". הרו: "נכון".
בהמשך נחקר הרו על ידי עו"ד ז'ק חן המייצג את בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', ולאחר מכן על-ידי הסנגוריות של נוני מוזס, נוית נגב, שמייצגת אותו יחד עם איריס ניב-סבאג.
נגב התמקדה בפגישות של נתניהו ומוזס ב-2014 וסיפרה על התכתבויות בין הרו למוזס באותה שנה. "שיחות קצרות בשעת לילה מאוחרת, אני מניחה שהן קשורות לפגישות (עם נתניהו – ג"מ)", היא אמרה וציינה ארבעה תאריכים שבהם שלחו מסרונים קצרים.
נגב: "אמרת שלפעמים היו שיחות בינך למוזס, שנוני פורק 'שביבי לא ינסה לעבוד עליו'. זוכר את זה?". הרו: "כן". נגב: "בחקירה החוקר שאל אותך 'הוא ביקש ממך להעביר מסרים לביבי?'". הרו השיב בחקירה שכן, אך לא זכר בדיוק והעריך כי "זה חייב להיות על חוק ישראל היום'". נגב: "נוני היה מבטא את חוסר האמון כלפי נתניהו? ואמר שלא מאמין לנתניהו?". הרו אישר שהדבר נכון וכך גם אמר בחקירה במשטרה. נגב: "היה לו חוסר אמון בחוק ישראל היום המרוכך שחשב שנתניהו משחק איתו?". הרו: "אם אמרתי בחקירה, זה מה שהיה".
בהמשך שאלה נגב על חיפוש קונה מצד נתניהו ל"ידיעות אחרונות". תחילה איש העסקים ג'יימס פאקר היה מועמד, והרו אישר ששמע בלשכה שגם ארנון מילצ'ן היה מועמד לרכישה של העיתון, אך לא זכר מועד. נבדקה גם אפשרות ששלדון אדלסון ירכוש את העיתון, ולדברי הרו מילצ'ן היה מעורב בכך. "מילצ'ן היה מעורב בהרבה מישורים. היו שיחות עם נתניהו על האפשרות שאדלסון ירכוש את ידיעות", אמר הרו.
הרו סיפר על הקלטת השיחות של נתניהו ומוזס. "אני זוכר שנתניהו חשש שנוני מקליט. זכור לי שדיברנו על זה שטלפונים משאירים בחוץ מחשש להקלטה וענייני ביטחון".
נגב: "נוני הביע גם פקפוק בפניך, בצורך של הפגישות, בחוסר האמון שלו כלפי נתניהו". הרו: "כן". נגב: "קליין אמרה שמילצ'ן שכנע באופן מתמשך את נוני ללכת לפגישות. זכרת שנוני אמר שלדעתו אין טעם להיפגש איתו?". הרו: "זוכר אמירה כזו".