2 צפייה בגלריה
הזוג שנעצר בטורקיה לאחר שצילם את ארמון ארדואן
הזוג שנעצר בטורקיה לאחר שצילם את ארמון ארדואן
בני הזוג שנעצרו בטורקיה
(מתוך פייסבוק)
מעצר במהלך הנופש בטורקיה: שני ישראלים, נהגי אגד במקצועם שהיו בטיול יום הולדת באיסטנבול, נעצרו לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן.
בני הזוג, המתגוררים במודיעין, השתתפו בשייט תיירותי וצילמו את הארמון בעת שהספינה עברה בסמוך למקום. הזוג הנשוי לא ידע כי הדבר אסור, אבל בטורקיה מדובר בעבירה על החוק, ובעקבות זאת השניים נעצרו.
2 צפייה בגלריה
תמונה שהעלו הזוג מטורקיה לפייסבוק
תמונה שהעלו הזוג מטורקיה לפייסבוק
תמונה שהעלו בני הזוג לפייסבוק
(מתוך פייסבוק)
אחותה של הישראלית העצורה סיפרה כי אתמול בערב הגישה תלונה על היעדרות, לאחר שהשניים לא יצרו קשר מיום שלישי בצהריים. "הם נסעו לטורקיה ביום רביעי שעבר, ליום הולדת של אחותי שחל ביום שישי. הוא עשה לה הפתעה ולקח אותה לטורקיה", סיפרה.
לדבריה, השניים היו במעבורת כשאחותה צילמה את הארמון: "היא שלחה את התמונה בקבוצת הוואטסאפ של המשפחה. הם כתבו לנו 'תראו את הבית של ארדואן, תראו כמה הוא יפה'".
היא סיפרה כי "עד לרגע זה אין לנו אימות שהם עצורים. הטורקים עושים בדיקות כדי לוודא שהם לא מרגלים, אבל הם אנשים תמימים. אחותי מתה על השפה הטורקית מהסדרות. היא מתקשרת אליי כל בוקר ומעדכנת אותנו כל בוקר בכל דבר שהיא עושה, יש לה בן בן 5 שהוא על הספקטרום והוא נשאר בארץ".
ממשרד החוץ נמסר שהמקרה מוכר ומטופל. עם זאת, אחותה של הישראלית טוענת שעד כה לא קיבלה אימות ממשרד החוץ על דבר מעצרם. מבחינתה השניים נעדרים והיא הגישה תלונה על כך למשטרת ישראל.
עורך דינם של בני הזוג, ניר יסלוביץ', מסר כי "מעצר מרשיי הינו מעצר מיותר. כל חטאם נעוץ בכך שצילמו את ארמונו של ארדואן במהלך שיט תמים. זהו המקרה הנדיר שעל משרד החוץ לעשות כל שניתן בידו על מנת שאזרחים ישראלים לא ימצאו במעצר מחוץ לגבולות המדינה על לא עוול בכפם".