217 יום עברו מאז שנעדר הנער מוישי קליינרמן ממודיעין עילית, שנראה לאחרונה ב-25 במרץ באזור מירון ומאז נעלמו עקבותיו. המשטרה הקימה צוות מיוחד לאיתורו ומאות שוטרים ומתנדבים חיפשו אותו במשך חודשים רבים. היום (חמישי) חל יום הולדתו ה-17 של קליינרמן, ומשפחתו - שמאמינה שהוא עדיין בחיים, חגגה לו בלעדיו.
2 צפייה בגלריה
גיטה קליינרמן
גיטה קליינרמן
גיטה קליינרמן
"לא צפיתי שזה יהיה המצב ביום ההולדת שלו", אמרה אימו גיטה קליינרמן בשיחה עם ynet. "אני שואלת את עצמי 'מה קורה פה?'. אנחנו נמצאים 217 יום בחוסר וודאות כזו ואפילו אין קצה חוט. אנחנו מנסים בכל דרך גשמית ורוחנית להשיג ולהבין מה קורה".
"אתמול בלילה הלכתי לקנות לו בלון", מתארת קליינרמן בבכי את חגיגות יום ההולדת ללא בנה הנעדר. "יש לו יום הולדת ואנחנו צריכים להיות מוכנים שאולי הוא יבוא, ושלפחות בלון יהיה פה. הייתי רוצה יותר מזה, אבל ברגע שהוא יבוא, יש לי מאפייה פה מתחת לבית ואני אקנה לו את העוגה הכי גדולה שיש.
"אני רוצה לאחל לו את כל הטוב שבעולם איפה שהוא נמצא, ואני מאחלת לעצמי לפגוש אותו ולתת לו את האמהות שלי, לתת לו את מה שהוא צריך. הכי חשוב לי שיהיה לו טוב יותר מהכל, רק לדעת שטוב לו והכל בסדר", מאחלת קליינרמן לבנה. "אני עדיין מרגישה שהוא חי ואני מרגישה שהסוף קרב ובא, מרגישה שאנחנו לקראת הסוף של הפרשה הזו. לרגע אני לא מאבדת תקווה וכל פעם אני תוהה 'הוא עוד לא הגיע?'".
לדבריה, קשה לחזור לשגרה אחרי טלטלה שכזו, גם אם עבר זמן רב כל כך. "ברור שזה רץ איתי לכל מקום ונמצא איתי כל הזמן. אני לא פנויה לשום דבר כמעט חוץ מזה. מבחינתי אי אפשר לחזור לשגרה במצב כזה. אני מחייבת את עצמי להמשיך ולזרום ולהיות אמא בשביל הילדים שנמצאים פה בבית ובשביל בעלי".
2 צפייה בגלריה
(צילום: יחידת הכלבנים הארצית)
קליינרמן מציינת שכבר יותר מחודש לא קיבלה עדכון לגביי בנה: "בתחושה שלי פעולות המשטרה הפסיקו, אבל אולי הם פועלים מאחוריי הקלעים. מלא זמן לא קיבלתי עדכונים, אבל במקביל אנחנו פועלים במישורים אחרים. לרגע לא נוטשים את העניין הזה.
"ברור שיש פה אכזבה ותסכול וקושי גדול שלא הצליחו למצוא אותו, אבל בסופו של דבר זה רק הקב"ה מנהל את העולם", היא אומרת. "אנחנו רק בני אדם. לאלוקים הפתרונים. אולי יבוא יום ונדע, צריך להאמין שהכל לטובה. אולי אי פעם נבין למה זה קרה".
מאז הועברה החקירה בהוראת המפכ"ל לידי ימ"ר ש"י נעצרו חמישה חשודים במרוצת הזמן. שלושה מהם שוחררו ללא תנאים כאשר נשלל החשד בעניינם. עדיין קיים צו איסור פרסום על פרטי החקירה ובמשטרה ממשיכים לנסות להתחקות על עקבותיו של הנער הנעדר.