שר הביטחון יואב גלנט חשף אתמול (שישי) את פרטיהם של 12 עובדי אונר"א שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר. כעת נחשף תיעוד מעשיו של אחד מהם - פייסל עלי מוסלם נעמי (45) - שחטף גופה מקיבוץ בארי. ב-16 באוקטובר נעמי נהרג בתקיפה נגד ביתו בנוסייראת, לצד חמישה מילדיו ואחת מנשותיו.
2 צפייה בגלריה
עובד אונר"א חוטף גופה מבארי
עובד אונר"א חוטף גופה מבארי
רגע החטיפה
(מתוך וושינגטון פוסט)
2 צפייה בגלריה
מצגת - מעבר ארז, בבוקר ה-7.10, בו ניתן לראות כיצד חובשי ״הסהר האדום הפלסטיני״ סוחבים מחבל נוח׳בה שנפצע.
מצגת - מעבר ארז, בבוקר ה-7.10, בו ניתן לראות כיצד חובשי ״הסהר האדום הפלסטיני״ סוחבים מחבל נוח׳בה שנפצע.
התמונה שהציג אתמול גלנט
(צילום: דובר צה"ל)
התיעוד נחשף בוושינגטון פוסט, אחרי שאתמול הציג גלנט רק תמונה ממנו. נעמי - עובד סוציאלי באונר"א, שהוא למעשה גם מחבל חמאס - נראה אוסף את הגופה לרכב יחד עם מחבל חמוש ונוסע איתה מהמקום. ynet בחר שלא לפרסם את התיעוד, הקשה לצפייה.
חטיפת הגופה התרחשה ב-09:30 בבוקר, בכניסה לקיבוץ - שם שכבו גופות של שלושה גברים שנורו למוות ונגררו החוצה ממכוניתם. נעמי והמחבל החמוש שלצידו פרסו שמיכה בחלקו האחורי של רכב השטח שאיתו הגיעו, ומכניסים פנימה את אחת הגופות. לאחר מכן הם מחטטים בחפצים שפזורים ברחוב, לוקחים טלפון סלולרי וכובע - ונוסעים משם, פחות משלוש דקות אחרי שהגיעו. לא ברור מדוע לא לקחו את הגופות האחרות, או אם הגופה אכן נחטפה לרצועת עזה.
בוושינגטון פוסט ציינו כי התיעוד מספק תמונה מלאה יותר מהתיאור הקצר של גלנט, שלפיו נעמי "היה מעורב בחטיפת חייל מבארי". ישראל גם האשימה אותו בשייכות לחטיבת נוסייראת של חמאס.

בעיתון נכתב כי נעמי זוהה על-ידו במסמכים ישראליים חסויים בחודש שעבר, ו"הוושינגטון פוסט הצליח למצוא תמונות שלו באינטרנט. לאחר מכן, באמצעות תוכנת זיהוי פנים, נמצאה התאמה סבירה לנעמי בצילומים מ-7 באוקטובר - ואותרו אינדיקציות נוספות שלפיהן הוא אכן האיש שנראה גורר את הגופה". בין השאר הודגש כי בתיעוד נראה רכב מסוג ניסאן טראנו II, משנים 1995-1993, התואם לדגם הרכב שאיתו תועד נעמי בפוסטים ברשתות החברתיות.
גלנט אמר אתמול גם כי בידי ישראל יש מידע מודיעיני מבוסס שלפיו יותר מ-30 עובדי הארגון השתתפו באופן פעיל במסע הרצח, וסייעו בחטיפת אזרחים וחיילים.