אחרי המתקפה החריפה של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו נגד ח"כ ישראל כץ בסוגיית הרחקת "הליכודניקים החדשים" מהמפלגה, ח"כ יובל שטייניץ מצטרף לעמדתו של כץ ואומר כי הוא מתנגד להדחתם הקולקטיבית. "אם יש ליכודניקים חדשים שבאופן פרטני פעלו נגדנו בבחירות - חובה להרחיק אותם מהליכוד", הוא אמר בריאיון באולפן ynet היום (רביעי).
בפוסט שפרסם אתמול האשים נתניהו כי כץ לא פועל נגד חברי קבוצת הליכודניקים החדשים. "ציפיתי מכל חברי הליכוד, ובהם ראשי המוסדות במפלגה, להיאבק בכל העוצמה נגדם. כולם עשו זאת חוץ מישראל כץ, שעד היום פעל ופועל הפוך. מי שחושב שכדי לקבל כמה קולות אפשר לסכן את עתיד הליכוד והעתיד של כולנו, יגלה שיותר מ-130 אלף חברות וחברי הליכוד לא יסלחו לו על כך", כתב יו"ר האופוזיציה בפוסט בפייסבוק. המתקפה באה למרות שנדמה היה כי השניים מתקרבים, ולפני כחודש פרסמו תמונה של ארוחה משותפת עם רעיותיהם.
3 צפייה בגלריה
ריאיון אולפן עם  יובל שטייניץ, הליכוד
ריאיון אולפן עם  יובל שטייניץ, הליכוד
"הייתי מעדיף לא לראות את ההתבטאות החריפה הזו בתוך המפלגה". שטייניץ באולפן ynet
(צילום: קובי קואנקס)
3 צפייה בגלריה
ישראל כץ בריאיון באולפן
ישראל כץ בריאיון באולפן
ח"כ ישראל כץ
(צילום: משה מזרחי)
שטייניץ התייחס למתקפה הפומבית ואמר: "אם יש ליכודניקים חדשים שבאמת באופן פרטני יש הוכחות שהם פעלו נגדנו במערכות הבחירות האחרונות, שהם חברים ופעילים במפלגות אחרות, חובה להרחיק אותם מהליכוד. אני נגד לקחת את הקבוצה ולהרחיק באופן קולקטיבי. אני בעד שאם יש מקרים מוכחים של אנשים שבאמת לא ראויים לא מתאימים להיות חברי ליכוד כי הם בעצם פועלים נגד הליכוד בבחירות או לטובת מפלגות אחרות - יורחקו".
הוא גם מתח ביקורת על סגנון הפוסט שפרסם מנהיג מפלגתו. "הייתי מעדיף לא לראות את ההתבטאות החריפה הזו בתוך המפלגה. אפשר להתווכח עם פחות בוטות", אמר.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ישיבת סיעה הליכוד
בנימין נתניהו ישיבת סיעה הליכוד
"אפשר להתווכח עם פחות בוטות". נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שטייניץ התייחס בהרחבה לטיפול הממשלה בהתפשטות וריאנט אומיקרון ואמר כי הממשלה הנוכחית כושלת במבצע החיסונים. "המחדל העיקרי זה בתחום החיסונים קודם כל. לפני תשעה-עשרה חודשים ישראל הייתה מקום ראשון בעולם. בתקופת הממשלה הקודמת היינו המדינה המחוסנת ביותר בעולם, ודאי במערב. היום בהמון מדינות שיעור ההתחסנות גדול משלנו".
לדבריו, "שרת החינוך (יפעת שאשא ביטון) הכשילה במידה רבה ועיכבה בחודשים ארוכים את מבצע ההתחסנות בבתי הספר. אצלנו זה לא היה קורה, כי בממשלה שלנו כשהתקבלו החלטות הייתה איזושהי משמעת פנימית, כי ראש הממשלה לא היה מהמפלגה הכי קטנה בקואליציה, אלא מהכי גדולה. כשנתניהו דפק על השולחן אין מצב ששר חינוך יחבל בהחלטות הממשלה ולא יבצע את חיסוני הילדים".
שטייניץ הוסיף כי "הגיע הזמן שהממשלה, מאחר שהיא נכשלת בעידוד החיסונים, תחליט על חובת התחסנות".
מה זה אומר? "זה לא שלוקחים בכוח את מי שלא רוצה להתחסן ומזריקים לו. למשל זה סגר סלקטיבי או תו ירוק סלקטיבי. שכמו ביוון - אנשים יקבלו קנס חודשי. אולי מי שמתחסן יקבל בונוס חודשי והחזר של מס הכנסה, ומי שלא מתחסן לא יקבל את זה. או כמו באוסטריה - שמתחסנים יוכלו להסתובב ולקנות ועל לא מתחסנים יהיה סגר".
שטייניץ גם קרא להגביל התקהלויות כדי לבלות את התפשטות הווריאנט. "אני בעד מגבלות התקהלות, ולא מבין למה אין. האומיקרון מתפשט בקצב אדיר בארה"ב ואירופה, לכן התפיסה שזה לא יקרה גם אצלנו היא פשוט איוולת".