ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בצהריים (שני) את ישיבת הסיעה הראשונה של הליכוד מאז מבצע "מגן וחץ", שהסתיים במוצאי השבת האחרונה, והודיע כי מצעד הדגלים יצעד במתוכנתו המלאה. לדבריו, מטרת המבצע הזה הייתה "לשנות את מאזן ההרתעה מול הג'יהאד האיסלאמי", לאחר שבמבצע שומר החומות, לפני שנתיים בדיוק - שונה מאזן ההרתעה מול החמאס.
"משהו השתנה", טען נתניהו, "באנו לשנות את משוואת ההרתעה ולא בפעם הראשונה. השינוי המשמעותי ביותר במאזן ההרתעה התבצע בשומר חומות. מאז חמאס לא ירה אף רקטה לשטחנו. הם מורתעים. זה גרם לשינוי במשוואת ההרתעה ועובד כבר שנתיים".
1 צפייה בגלריה
נתניהו בהצהרה לתקשורת בנושא החינוך לגיל הרך
נתניהו בהצהרה לתקשורת בנושא החינוך לגיל הרך
מצעד הדגלים יצעד במתכונתו המלאה. "המסר ב'מגן וחץ' הועבר לא רק בעזה"
(צילום: אלכס קולומויסקי, AP)
ראש הממשלה כבר נערך לאירוע הנפיץ הבא - יום ירושלים - שיתקיים ביום חמישי הקרוב. נתניהו הבהיר כי "המסר במבצע האחרון הועבר לא רק בעזה, אלא ב-270 מעלות. כל מי שבא לפגוע בנו, כל מי שמתכנן לפגוע בנו, יבין עכשיו טוב יותר את משמעות המילים 'דמכם בראשכם'. אני אומר את זה גם לקראת יום ירושלים". לדבריו, "מצעד הדגלים שיתקיים במסלולו, כסדרו וכהלכתו".
על הישגי מבצע "מגן וחץ", שבו חוסלו שורה של בכירים בג'יהאד האיסלאמי, הוסיף: "השוני בא לא רק בגלל החיסולים הממוקדים, שאנחנו עושים את זה כבר 16 שנה, בזמן שאני ראש ממשלה, אלא שעשינו זאת ברגיעה ובסיטונאות. הורדנו חצי מהנהגת הג'יהאד האיסלאמי במכת פתע - ואת החצי השני במהלך המבצע".
בפתח דבריו לא התייחס נתניהו כלל לסערת קרן הארנונה, שהובילה לשביתת השלטון המקומי. בחלק הסגור אמר ח"כ אלי דלל כי הוא מתנגד לחוק: "חוק הארנונה לא נכון, אני לא מסכים לו. יש דרכים אחרות לעשות את זה. יש בחירות עוד מתי שנה. אף ראש עיר לא אוהב שלוקחים לו כסף".
במקביל, מפקד פיקוד העורף מאיים להרחיק מהר הבית והעיר העתיקה את מנכ"ל ארגון "בידינו", תום ניסני, בטענה לסיכון ביטחון המדינה. הארגון מתכנן צעדה שתצא מדרך שער יפו ובסיומה תעלה להר הבית. גם מפקד מחוז ירושלים פתח בהליך הרחקה לניסני, שנעצר בהר הבית והובל לאזיקים בשבוע שעבר לאחר שהתווכח עם שוטרים.