2 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה תקיפה
 אילוסטרציה תקיפה
החזיק, פרסם והזמין תמונות וסרטים הכוללים תיעוד אונס בילדים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הותר לפרסום שמו של עובד מערכת הביטחון שהורשע לפני כחמש שנים בשורת עבירות קשות, לאחר שהודה כי החזיק, פרסם והזמין תמונות וסרטים הכוללים תיעוד אונס והתעללות בילדים, בתינוקות ובבעלי חיים. כך נודע ל-ynet. שם העובד הוא יהודה וייס, בן 55 מאזור המרכז, שכבר השתחרר מהכלא לאחר שנגזרו עליו ארבע שנים וחצי בכלא.
ביום מעצרו של וייס, ביקשה המדינה איסור פרסום ודיון בדלתיים סגורות, וביקשה להתיר לפרסום רק את גילו ואת העובדה שהוא עובד מערכת הביטחון ותושב המרכז. בית המשפט השלום בתל אביב דחה עתירה לפרסום שמו שהוגשה באותו היום על ידי שני גופי תקשורת, בהם ynet, בטענה של חשש לפגיעה בביטחון המדינה.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
השם לא פורסם עד כה, בנימוק של "שמירה על בטחון המדינה ושמירה על בטחונו האישי". כעת, לאור פנייה של אותו גוף ביטחוני באמצעות מחלקת הסייבר של הפרקליטות ועו"ד איתי גוהר, שכללה חוות דעת כי אין עוד מניעה ביטחונית לפרסם את פרטיו, נשיא בית משפט השלום בתל אביב, צחי עוזיאל, התיר את הפרסום. אולם, תפקידו הרגיש במערכת הביטחון בזמן שביצע את העבירות עדיין אסור לפרסום.
כתב האישום נגד וייס הוגש בפברואר 2017 והוא נעצר עד תום ההליכים. נציג הפרקליטות אמר אז כי המסכת העובדתית בכתב האישום היא מהקיצוניות ביותר שנחשפו במדינה. ארבעה חודשים לאחר מכן, הוא הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות מרובות של מעשי תועבה, פרסום תועבה, וניסיון לשידול התעללות בקטין.
הסעיף החמור ביותר שבו הודה, היה הזמנת סרטונים בתשלום של התעללות בקטינים משני אנשים שהעידו על עצמם כיצרני סרטים. הסרטונים נוצרו לפי הוראות הבימוי שלו. לפי כתב האישום, הדרישות שלו כללו שהסרט יימשך כ-30 דקות לפחות, ישתתפו בו "אישה יפה וילד" בטווח הגילים 8-4, וכן דרישה שהסרטון יהיה קיצוני ושיהיה ניתן לראות שהילד סובל. בנוסף, פעל לאתר נשים שיסכימו ליצור עבורו בעצמן או באמצעות אחרים סרטוני התעללות בקטינים.
כמו כן, לפי הודאתו של וייס, הוא הוריד למחשבו סרטונים ותמונות של קטינים בעירום, סרטונים שמתעדים התעללות גופנית בקטינים ואף בתינוקות, וסרטונים שמתארים יחסי מין בין בגירים לקטינים ואינוס קטינות. הוא החזיק בנוסף תמונות וסרטונים של התעללות בבעלי חיים. כשנעצר, נתפסו אצלו אלפי סרטים ועשרות אלפי תמונות. מעבר להחזקה של החומרים, הוא הודה כי הציע לאנשים רבים גישה אליהם.
סנגורו של וייס ביקש שלא להגיב לידיעה.