1 צפייה בגלריה
בית שנפגע שדרות
בית שנפגע שדרות
חשש שגורמים עויינים יצפו ביישובים. בית שנפגע מרקטה בשדרות
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
הרשויות המקומיות בעוטף עזה הנחו הבוקר (חמישי) את התושבים לנתק מצלמות ביתיות חיצוניות מחשש שגורמים עוינים יתחברו מרחוק למערכות שלהן ויצפו בנעשה ביישובים ובסביבתם. ההנחיה נמסרה בעקבות בקשה מצה"ל.
בעקבות ההנחיה, שירדה מצה"ל, חברי כיתות הכוננות בעוטף עוברים בבתי המשפחות שעזבו את האזור ומבצעים עבורן את ניתוק המלצמות. מוקדם יותר אמר דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, כי "לא הסתיימה משימת טיהור השטח, זה עדיין אזור לחימה - אתמול תפסנו מחבל מותש בדרכו לעזה".
הכותרת
שיטות של חמאס ומלחמת גרסאות: הקרב הישראלי על ההסברה
20:33
אחרי האסון הכבד שפקד את תושבי יישובי עוטף עזה והאנשים שהגיעו למסיבה ברעים, שם נרצחו כ-1,300 בני אדם, הממשלה מגבשת תוכנית לאכלוס זמני למשך חודשים עבור יישובים המפונים מהעוטף. לפי התוכנית, התושבים יתגוררו בבתי קבע בפנימיות, אכסניות או כפרי נוער, כאשר המטרה לאפשר להם לקיים חיי משפחה וקהילה. במסגרת זו צפויים להתקיים גם מסגרות לימודיות וגני ילדים.
בשלב זה בממשלה מנסים לאתר מקומות מתאימים, וכל זאת עד שהתושבים יוכלו לחזור לשקם את ביתם ואת יישובם. מדובר בעיקר במענה לקיבוצים כמו כפר עזה, נחל עוז, בארי וניר עוז. אלו היישובים שניזוקו משמעותית, הן הבתים הפרטיים והן התשתיות. ההערכה היא שהשיקום של בתי התושבים יימשך לפחות שנה.