העלייה ביוקר המחיה נותנת את אותותיה גם בתכנונים של משפחות רבות ברחבי הארץ לקראת יציאת התלמידים לחופש הגדול. שולי טלר-יוארי, אם לשלושה ממעלה אדומים, סיפרה הבוקר (רביעי) לאולפן ynet על האתגר הכלכלי שעמו מתמודדת משפחתה: "אני עוברת בחופש הגדול את העשרת אלפים שקלים על מסגרות".
לגילים הצעירים מציעה המדינה קייטנות מסובסדות, אך גם במעמד הביניים יש מי שייאלץ לוותר עליהן. "הקייטנות מאוד יקרות השנה", סיפרה רותם דדון - אם לשלושה מירוחם. "לזה צריך להוסיף את הדלק שעלה ואת הקניות שעלו.
"ויתרנו על הקייטנות, כי הקייטנות שבסבסוד הן עד 13:00 ואני חוזרת ב-15:00 מהעבודה. אנחנו זוג עם ילדים בני 5, 9 ו-12. נמצא פשוט יותר לפארקים ובסופי שבוע לבריכה וזהו. בשבתות נתארח אצל משפחה כדי שהילדים ירגישו שיצאנו מהבית, אין ברירה".
2 צפייה בגלריה
משפחת דדון
משפחת דדון
"הקייטנות מאוד יקרות השנה". משפחת דדון
2 צפייה בגלריה
שולי
שולי
"כמה אפשר להגיד להם לא?". משפחת טלר-יוארי
טלר-יוארי, שילדיה בגילים 3, 5, ו-6, סיפרה: "רשמנו את הילדים כרגע רק למחזור הראשון של הקייטנות. זה מסובסד על ידי העירייה, והעלות היא 780 שקלים לכל ילד. המחזור השני ללא סבסוד, אז כל ילד אמור לעלות 1,450 שקלים.
"הקייטנות נגמרו ב-11 באוגוסט, אנחנו עדיין עובדים וצריכים למצוא מסגרת לילדים עד סוף החופש, שזה עוד עלות של בין 1,000 ל-1,200 שקלים. אחר כך זה עוד הוצאה של אלפי שקלים. בכל סיבוב ילדים רוצים צעצוע, כמה אפשר להגיד להם לא? היום יציאה לסרט עולה לפחות 200 שקלים, כל הצגה מגיעה קרוב ל-500 שקלים. כל דבר הוא הוצאה מאוד גדולה".
ואת ובעלך מונעים משהו מעצמכם כדי שיהיה מרחב תמרון? "בוודאי. אנחנו מוותרים על דברים, כי זה קודם כל בשבילם".