בכיר ברבנות, תושב ירושלים בשנות ה-40 לחייו, נעצר היום (שני) בחשד לביצוע עבירות מין חמורות בנערה בת 14 לפני יותר מעשור. הנפגעת, כיום בת 27, הגישה את התלונה לפני מספר שבועות - אחרי שהבינה כי בקרוב יחול על המקרה חוק התיישנות. לפי החוק, תקופת ההתיישנות בעבירות מין שבוצעו בקטינים תחל רק בהגיעו לגיל 18 ותסתיים בהגיעו לגיל 28.
1 צפייה בגלריה
הרבנות הראשית בירושלים
הרבנות הראשית בירושלים
הרבנות הראשית בירושלים
(צילום: רועי זהורי)
על פי החשד, הבכיר היה חבר קרוב של משפחת הנפגעת ושימש גם כמנהלו של אביה, שעבד גם כן ברבנות. הוא ביצע בה עשרות פעמים לכאורה עבירות מין חמורות, כשהייתה רק בת 14. העבירות המיוחסות לחשוד בוצעו במספר מקומות, כולל בביתו, תוך שהיא משמשת כבייביסיטר על ילדיו.
הנפגעת סוחבת את הפגיעה הקשה שעברה זה שנים רבות, וביקשה להיפגש עימו כדי להתעמת איתו על שעולל לה. החשוד הודה במעשיו ואף התנצל מספר פעמים - וטען כי אין להם הצדקה. כעת, לאחר הגשת התלונה, הוא נעצר ונחקר. בימים הקרובים צפוי להתקיים עימות בין השניים.
בעבר אותו חשוד הסתבך בפרשייה אחרת, כאשר התברר כי התגורר במשך כשנה בדירה השייכת למועצה הדתית ששימשה כמקווה טבילה, אך השימוש בה הופסק. בעקבות המקרה נציבות המדינה ביקשה את השעייתו מהתפקיד בו הוא החזיק - והאחרון איבד את סמכויותיו הניהוליות.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות תלונה שהוגשה לאחרונה מפי צעירה בדבר עבירות מין שביצע כלפיה החשוד, לפני למעלה מעשור ולאורך מספר שנים בהיותה קטינה, החלה המשטרה בפעולות חקירה תוך קבלת צו בימ"ש למעצרו. היום עצרו בלשי תחנת לב הבירה במחוז ירושלים את החשוד, תושב ירושלים בשנות ה-40 לחייו, לחקירה ומחר צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרו בבימ"ש לטובת המשך החקירה בעניינו".
מהרבנות נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו הודעה רשמית כל שהיא בעניינו, לא מהמשטרה ולא מנציבות המדינה. ככל שיתברר שהוא אכן מעורב בעניין כזה, תנקוט המועצה הדתית בכל האמצעים העומדים לרשותה להרחיקו מהעבודה עד להשלמת הבירור בעניינו".