ל"ג בעומר הוא תאריך מבוקש לחתונות, וגם השנה זוגות רבים שריינו זמן רב מראש את הערב הזה. בהתרגשות וציפייה הם התכוננו לאירוע המיוחד, אלא שעבור הזוגות שחתונתם הייתה אמורה להתקיים הערב (שלישי) באזור הדרום – התסריט השתבש. מבצע "מגן וחץ" יצא לדרך, והם התבשרו כי הערב הגדול שלהם לא יוכל להתקיים כפי שחלמו.
ליליאן יונדוב (25) ואליאב לוי (27) מאופקים היו אמורים להינשא באולם האירועים "אליבא" בעיר. "כבר לפנות בוקר, עם פרסום התחלת המבצע הצבאי, נפלה עלינו מכת פתע", סיפר לוי. "מיד הבנו שאכלנו אותה. בלי הכנה מראש, בבת אחת, הכול נעצר. קיבלנו הודעה מבעלי האולם שלאור ההסלמה ובהתאם להנחיות פיקוד העורף לא נוכל לקיים את החתונה עם 330 המוזמנים שלנו".
4 צפייה בגלריה
ליליאן יונדוב ואליאב לוי
ליליאן יונדוב ואליאב לוי
ליליאן יונדוב ואליאב לוי
(צילום: יריב כץ)
"הכלה שלי, אהובת ליבי, פרצה בבכי מצמרר", הוא המשיך, "היא הסתגרה בחדר בהלם. אחרי שמונה שנים של זוגיות, חיכינו וייחלנו כבר ליום הזה. במקום להתעורר לבוקר שכולו צהלה והתרגשות, פתחנו חמ"ל בבית. עשרות טלפונים לספקים ולאולמות, מחפשים בנרות חלופה ברדיוס סביר כי רוב האורחים שלנו מאזור הדרום".
אחרי כמה שעות מורטות עצבים, החתונה נסגרה מחדש באולם "האוס" בראשון לציון. ליליאן הוסיפה: "עם כל הטראומה והטירוף שעבר עלינו ועל המשפחות, אני חייבת לשבח את הספקים שעמדו לצידנו לאורך כל היום, בשעות שלא ידענו איך ואם נצליח להתחתן. כולם ניסו כל הזמן להרגיע ולעודד אותנו שהכול יסתדר לטובה, שלא לדבר על נציגי האולם בראשון לציון, שנתנו לנו הרגשה שאנחנו עטופים בדאגה והבטיחו לנו אירוע שמח. זה העם שלנו, מתגייס תמיד בעת צרה".
4 צפייה בגלריה
רעות לויאן וליאור יפרח
רעות לויאן וליאור יפרח
רעות לויאן וליאור יפרח
(שם צלם: עמית שאבי)
גם רעות לויאן (25), סטודנטית לרפואה, ובן זוגה ליאור יפרח (32), הבעלים של חנות הטיולים "דרך ארץ" בירושלים, התעוררו לבוקר סוער. הם היו אמורים להתחתן בגן האירועים "גני הצבי" במושב ברכיה הסמוך לאשקלון, עם 400 מוזמנים.
בני הזוג סיפרו כי "מרגע שקיבלנו את ההודעה שלא נוכל לקיים את החתונה כמו שתכננו היה לנו ברור שאנחנו לא מוותרים ולא מתחתנים בחתונה מצומצמת או דחויה כמו חברים שלנו שנישאו בימי הקורונה".
האחים שלהם התגייסו למשימה ופרסמו ברשתות החברתיות את הסיפור. אחרי כמה שעות של כסיסת ציפורניים, נמצא פתרון לשביעות רצונם של הזוג - חתונה בגן הבוטני בירושלים. "לא יכולתי לתאר לעצמי מצב שבו לא הייתי מתחתנת אתמול כמתוכנן", אמרה לויאן, "ועוד בתאריך כל כך מיוחד ששריינו מראש. היה ברור ששום טילים והסלמה לא יזיזו אותנו מהתאריך שקבענו להינשא בו, ואלוהים היה איתנו".
4 צפייה בגלריה
טל וברק קוסקס הצליחו למצוא מקום חלופי להתחתן בו בעקבות המצב הביטחוני
טל וברק קוסקס הצליחו למצוא מקום חלופי להתחתן בו בעקבות המצב הביטחוני
טל סרוסי וברק קוסקס
(צילום: דנה קופל)
4 צפייה בגלריה
ניב אדאף וצוף כהן  עם בני משפחתם בחתונה הביתית בשדרות
ניב אדאף וצוף כהן  עם בני משפחתם בחתונה הביתית בשדרות
ניב אדאף וצוף כהן
(צילום: שאול גולן )
אל אולם האירועים "דוריה" שבקיבוץ שדה יואב, הנמצא בין אשקלון לקריית גת, היו אמורים להגיע הערב 560 האורחים שהוזמנו לחתונתם של טל סרוסי וברק קוסקס מהמושב יד נתן. "מחמש וחצי לפנות בוקר חיפשנו אולמות", סיפרו בני הזוג. "העירו אותנו לפנות בוקר כדי לעדכן אותנו במצב. אחרי שעות של אי-ודאות מה יהיה ואם נמצא מקום חלופי להתחתן, נגד כל הסיכויים, הכול נסגר לקראת אחר הצהריים, והחתונה עברה לאולם 'הרמוזו' במודיעין. זה היה הרבה בלגן, יש הרבה ספקים שצריך לעדכן".
צוף כהן (28) וניב אדאף (26) היו אמורים להתחתן באולם "אודיסיאה" בבאר שבע עם 400 חוגגים. בגלל המצב הביטחוני, הם נאלצו להעביר את החתונה לבית המשפחה בשדרות. "היה חשוב להמשיך לחגוג למרות המצב, החתונה הייתה להיות בבאר שבע והמשפחה החליטה לשמח אותנו במסיבת חתונה בבית המשפחה בשדרות", סיפרו בני הזוג. הארוחה המשפחתית בחתונה לוותה במשקאות ופיצות, ובעיקר באווירה משמחת.