בעל השליטה לשעבר בחברת Viber, המיליונר הישראלי-אמריקני בני שבתאי (76), מואשם על ידי בתו החורגת בהטרדה מינית, בכתב תביעה שבו נטען גם כי הוא והמיליארדר הפדופיל שמת בכלא ג'פרי אפשטיין היו בקשרי ריגול עם ישראל.
מכתב התביעה שהוגש נגדו לבית המשפט בניו יורק ובמיאמי נטען כי שבתאי, הבעלים של מסעדת "סרפינה" בתל אביב, דרש מהבת סמנתה קופר (מנהלת סניף המסעדה במיאמי) ומעוד עובדת "להתלבש באופן סקסי". העובדת טענה כי הוא נגע בה "באופן קבוע במקומות לא הולמים וגרם לה אי נוחות".
2 צפייה בגלריה
המיליונר הישראלי אמריקני בני שבתאי
המיליונר הישראלי אמריקני בני שבתאי
בני שבתאי
לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, שבתאי - שכיהן שנים בתפקידים בכירים בארגון ידידי צה"ל בארצות הברית (FIDF) - נסע בעבר עם "חברו הטוב ג'פרי אפשטיין לישראל והשניים קיימו פגישות חשאיות עם הצבא הישראלי על מנת לממן פעולות חשאיות שלו".
ב-2008 דווח ששבתאי ואפשטיין טסו לישראל, אחרי שאפשטיין הודה והורשע בשידול קטינה לזנות. שבתאי הודה כי היה חבר של המיליארדר הפדופיל וביקר אותו באחד מהבתים שלו. "הוא אף פעם לא הציג אותי לאחת הבנות שלו. לא ידעתי לגבי זה. לא ראיתי אף בת מעולם באותו בית. ידעתי על זה כשהוא הורשע", אמר ל"ניו יורק פוסט".
2 צפייה בגלריה
ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין
(צילום: AP)
שבתאי, שגדל בתל אביב, נמצא בהליכי גירושים מאשתו בשמונה השנים האחרונות סטייסי, ונתבע כאמור על ידי בתה סמנתה (36), אותה פיטר מתפקיד מנהלת הסניף של סרפינה במיאמי. בכתב התביעה נטען כי שבתאי "איים על הבת ש'יעלים' אותה בעזרת קשריו עם מרגלים ישראלים".
מנגד אמר שבתאי ל"פוסט" כי פיטר את בתו החורגת עקב ביצועיה כמנהלת, ומטעמו נמסר כי התביעה היא "נקמה" בעקבות הגירושים. בשבוע שעבר ארגן שבתאי את ערב ההתרמה של FIDF במיאמי, אבל הוא לא מכהן בתפקיד רשמי בארגון.