עד אמש (יום שבת) עוד ניסתה משטרת מחוז תל אביב להסתיר את האירוע המזוויע שהתרחש באחד הבתים באזור דרום העיר. מסתנן אריתראי התפרץ לדירה של תושבת שכונת התקווה, התעלל בה במשך דקות ארוכות ותקף אותה מינית. רק אתמול בערב בבית משפט השלום בתל אביב הודה נציג המשטרה: "מדובר באלימות חמורה ביותר ונטולת רסן מצד החשוד".
4 צפייה בגלריה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
מימין: דם על רצפת הבית, משמאל: החשוד
(צילום: נדב אבס)
4 צפייה בגלריה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
"או שהמשטרה חיפפה, או שהסתירה כדי למנוע לחץ מהתושבים". הבית בשכונת התקווה
(צילום: נדב אבס)
4 צפייה בגלריה
החשדות נגד הנתין הזר שתקף אישה בשכונת התקווה בדרום תל אביב
החשדות נגד הנתין הזר שתקף אישה בשכונת התקווה בדרום תל אביב
החשדות החמורים
ביום חמישי בבוקר, כאשר התקבלה התלונה הראשונית במשטרת השכונות, במשטרה ניסו להמעיט בערכה. "יש לאישה היסטוריה" ו"אין אינדיקציה שהמקרה קרה" היו רק חלק מהתירוצים שבהם השתמשו במשטרה. גם הדיווח הראשוני היה שהיא לא עברה תקיפה מינית, והיא בסך הכל עם "מכה" בראש.
"או שבמשטרה חיפפו, או שרצו להסתיר כדי שלא יהיה להם לחץ מצד התושבים", אמר גורם המעורה בחקירה. רק אחרי הפרסום ב-ynet על התלונה הבינו במרחב יפתח שמדובר באחד המקרים החמורים ביותר שהתרחשו בשטח שלהם בתקופה האחרונה, והעלו שלב בחקירה. מפקד המרחב הורה על הקמת צוות חקירה מיוחד, וכמה שעות לאחר התקיפה חזרו צוותי החקירה אל השטח והחלו לאסוף ממצאים.
"במשטרה פוחדים מתגובת התושבים", טענו השכנים שדיברנו איתם ברחוב. ואכן, גם ביום שישי בערב כשנעצר החשוד והתברר כי מדובר בנתין זר מאריתראה – העדיפו במשטרה להחריש. אותה משטרה שמוציאה הודעה על כל גנב או סוחר סמים שנתפס, העדיפה שלא להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי.
4 צפייה בגלריה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
מקום התקיפה בשכונת התקווה
(צילום: נדב אבס)
אלא שאתמול בערב גם במשטרה כבר לא יכלו להסתיר את המקרה החמור. נציג צוות החקירה המיוחד מתחנת השכונות, רס"ב ניר מלכה, עמד בבית המשפט ותיאר בצורה מזעזעת את שהתרחש בדירת האישה. "הקורבן ישנה לבד בבית, ואז נכנס החשוד לדירה", אמר. "הקורבן התעוררה וביקשה ממנו לצאת מהדירה. החשוד הצמיד סכין לצווארה, תוך שהוא מסמן לה לשתוק. הקורבן התנגדה, ובשלב זה החשוד החל להכותה – כשהוא גם נוגע בגופה באזורים מוצנעים".
"החשוד נטל קומקום שהיה במקום, הטיח בראש הקורבן וגרם לה לשבר בארובות העין – וגם נשך אותה בגופה", הוסיף מלכה ותיאר את התקיפה המינית שגם גרמה לחבלות. חלק מהמכות, כך מתברר, היו עם אגרופן שהחשוד נשא עימו - ובגלל זה ככל הנראה נגרמו לאישה שברים בצלעות.
בית המשפט, שקיבל תמונות של האישה החבולה מבית החולים, שם היא עדיין מאושפזת, קיבל את בקשת המשטרה והאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים. בנוסף הציג החוקר לשופט צילומי מצלמות אבטחה שבה נראה החשוד בתקיפה לאחר שהוא מנסה לברוח מהמקום. "קיימת תשתית ראייתי המבססת חשד סביר נגד החשוד בגין העבירות שבביצוען הוחשד", אמר השופט אודי הקר.
עורכת דינו של החשוד, אדווה וייצמן מהסנגוריה הציבורית, אמרה כי מרשה מכחיש את החשדות המיוחסים לו. הוא חשוד בבעילה שלא בהסכמה חופשית, מעשה מגונה בנסיבות מחמירות תוך גרימת חבלה גופנית או נפשית, התפרצות למקום מגורים כדי לבצע עבירה, החזקת אגרופן או סכין שלא כדין, איומים ותקיפה הגורמת חבלה ממש.