"לא האמנתי שהבן שלי יירצח ככה". כך אמר אתמול בצהריים (יום שישי) בכאב גדעון להנגהל, אביו של יואל בן ה-18 שנדקר למוות במסיבת יום הולדת בקריית שמונה. יואל עלה עם משפחתו לארץ מהודו לפני פחות משנה, ואביו ואמו בת שבע סיפרו בכאב על בנם, שרצה לדבריהם להתגייס לצנחנים והיה גאוות המשפחה. זמן קצר אחרי שדיברו הודיעה המשטרה כי עד כה נעצרו שמונה נערים בני 15-13, שבעה מהם חשודים במעורבות ברצח ואחד מהם, בן 15, בדקירה עצמה.
2 צפייה בגלריה
יואל להנגהל בחג החנוכה
יואל להנגהל בחג החנוכה
קטטה המונית הסתיימה בדקירה. יואל והוריו גדעון ובת שבע
(באדיבות המשפחה, ישראל מושקוביץ' )
את ההורים עטפו עשרות בני משפחה, חברים, שכנים וחברי קהילת בני המנשה מצפון הארץ. לדברי השניים, אחרי שבנה סוכה בביתם ברחוב הציפורן שבנוף הגליל, יואל נסע לחבריו בקריית שמונה - שם נרצח. "לא היה שום דבר מיוחד לפני", סיפרה האם. ההורים אמרו כי להנגהל רצה תמיד בטובת משפחתו, וציפה כבר להתגייס. "אני כועס, אבל אני לא מתכוון לעשות דבר נגד הרוצח", אמר האב. "אני סומך על הקדוש ברוך הוא".
רבקה אאוקיף (18), בת דודתו של יואל, סיפרה ל-ynet כי המנוח היה חברה הטוב ביותר, שתמיד שמח וחייך ואף פעם לא היה עצוב. "קבוצה של צעירים התנפלה עליו, אולי בגלל אי הבנה", אמרה. "איך היה להם לב לעשות דבר כזה? איך יהודי רוצח ככה יהודי? אין להם לב".

2 צפייה בגלריה
ההורים גדעון ובת שבע מחזיקים את התמונה של בנם
ההורים גדעון ובת שבע מחזיקים את התמונה של בנם
"גאוות המשפחה". אביו של יואל עם תמונת בנו
(צילום: ישראל מושקוביץ' )
"יואל הוא באמת גאוות המשפחה, תקוות המשפחה", הוסיפה רבקה. "הוא מאוד אהב את הצנחנים ורצה להיות לוחם קרבי ביחידה. הוא גם אהב כדורגל, ותמיד היה הולך לשחק אחרי תפילת ערבית בישיבה. בשבוע הבא הוא היה אמור לשחק בטורניר כדורגל של כל בני המנשה שיתקיים בעפולה. בפעם האחרונה שנפגשנו הוא ביקש ממני נעלי ספורט, כדי שיוכל לשחק כדורגל בטורניר, אבל הוא לא יזכה להשתמש בהם".
החשוד ברצח הוא נער בן 15, תושב חצור הגלילית. מעצרו הוארך עד להיום. מחקירה ראשונית עולה כי החשוד דקר את המנוח במהלך קטטה שפרצה במסיבה, שבה היו מעורבים יותר מ-20 צעירים, בהם גם קטינים. שעות אחרי הרצח הופץ תיעוד של הקטטה ההמונית שקדמה לו, שכללה סכינים, בעיטות, דחיפות ואגרופים. להנגהל נפצע באורח קשה בעקבות הדקירה, שאירעה סמוך לכיכר ההסתדרות בעיר, ופונה לבית החולים זיו בצפת, שם כאמור נקבע מותו אתמול בבוקר.
שבעת החשודים הנוספים, כולם בני 15-13 כאמור, הם תושבי קריית שמונה וחצור הגלילית, ויובאו בצאת השבת להארכת מעצר בבית המשפט השלום בנצרת. חקירת הרצח הוטלה על חוקרי היחידה המרכזית במרחב כנרת, והחוקרים מנסים להבין מה הוביל לקטטה, כשברור להם כי חלק גדול מהמעורבים היו בגילופין. עד כה עלה מהחקירה שהמנוח וחברתו הגיעו לבלות בקריית שמונה, והוא שתה והיה בגילופין. בני הנוער טענו שהוא "הציק" לחברתו - וכשדרשו ממנו לחדול ממעשיו, הוא כעס עליהם ותקף אותם. לכן לטענתם החלה הקטטה, שבמהלכה דקר אחד מהם את יואל.
"המשפחה עלתה לישראל לפני כ-10 חודשים מהודו ביחד עם קבוצה גדולה של בני המנשה, ועברו יחד לחיות בנוף הגליל", סיפר מאיר פלטואל, שמתאם בין קהילת בני המנשה לעיריית נוף הגליל. על המסיבה בקריית שמונה שבה נדקר המנוח, סיפר פלטואל: "המשפחה ידעה שהוא נסע לבקר חבר שלו שגר בקריית שמונה, חבר מהקהילה שעלה לישראל לפני כמה שנים מהודו. יואל היה אמור לחזור הביתה לשבת, ובבוקר סמוך לשעה שבע חבר שלו התקשר וסיפר שהייתה קטטה בערב ויואל פצוע והוא בבית חולים. המשפחה עוד לא הספיקה לצאת לבית חולים בצפת ובינתיים הודיעו להם שהוא נפטר.
"זו טרגדיה נוראית, רק אתמול יואל עוד בנה את הסוכה עם אביו ליד הבית בנוף הגליל, והמשפחה תכננה לבלות איתו ולאכול יחד בסוכה בכל מהלך ימי החג. הוא הילד הבולט במשפחה, ממש הפרח של הבית, בחור חכם ורציני עם שאיפות מאוד גדולות". גם ראש העיר רונן פלוט הוסיף כי "נוף הגליל כואבת על האסון הכבד. שירותי הרווחה והקליטה מלווים את המשפחה ואנו נסייע בכל מה שניתן".
פורסם לראשונה: 16:57, 07.10.22