2 צפייה בגלריה
איי פיג'י ב אוקיינוס השקט
איי פיג'י ב אוקיינוס השקט
"הוכיחה כי היא ידידה אמיתית של ישראל גם בזירה הבינלאומית". פיג'י
(צילום: sutterstock)
ממשלת פיג'י הודיעה כי בכוונתה לפתוח בשנה הקרובה, לראשונה, שגרירות בישראל. פיג'י היא מדינת איים בת 950 אלף תושבים, הממוקמת באוקיינוס השקט, מזרחית לאוסטרליה.
בשנים האחרונות היחסים בין ישראל לפיג'י העמיקו, והתבטאו בחיזוק היחסים בתחומי החקלאות ובדפוס הצבעה חיובי של פיג'י, המוגדרת כדמוקרטיה פרלמנטרית, כלפי ישראל בזירה הבינלאומית. בהודעה הרשמית צוין כי ההחלטה התקבלה בתמיכה פוליטית רחבה ובהמשך ליחסים הטובים עם ישראל בתחומי שמירת השלום, הביטחון והחקלאות.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"מתקרבים צעד נוסף ליעד של 100 שגרירויות בישראל". שר החוץ אלי כהן
(צילום: יונתן זינדל)
שגרירות פיג'י בישראל תהיה השגרירות הזרה ה-98 בישראל. שר החוץ אלי כהן הגיב על כך ואמר כי "אני מברך את ממשלת פיג'י על החלטה חשובה שתחזק ותעמיק את היחסים בין שתי המדינות. פיג'י הוכיחה בשנים האחרונות כי היא ידידה אמיתית של ישראל גם בזירה הבינלאומית. פתיחת השגרירות של פיג'י מקרבת אותנו צעד נוסף ליעד אותו קבענו, של 100 שגרירויות בישראל".
שר החוץ הוסיף כי "הגדלת מספר השגרירויות בישראל מוכיחה את ערכיותה של ישראל לעולם והרצון להסתייע ביכולות שלנו בתחומי חדשנות, כלכלה ומדע. אני מברך את רפי הרפז, סמנכ"ל אגף אסיה והפסיפיק במשרד החוץ, ואת השגריר רועי רוזנבליט שקידמו את הנושא באופן הדוק בשנים האחרונות והביאו להישג זה".