בית משפט השלום בנצרת האריך הבוקר (יום ו') את מעצרם של ארבעת החשודים המעורבים בגרימת מותו של הילד בן הארבע עמאר חג'יראת ביישוב ביר אל-מכסור בגליל. הארבעה מכחישים את המיוחס להם, ובמהלך הדיון המשטרה לא הציגה ראיות נגדם.
הילד נהרג אתמול לעיני אמו מירי תועה בגן שעשועים ביישוב. הוא פונה במצב קשה לבית החולים רמב"ם בחיפה, אולם תוך זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. כוחות משטרה גדולים הוזעקו לזירה והסתייעו במסוק במצוד אחר החשודים בירי. כעבור כמה שעות נעצרו ארבעת החשודים.
3 צפייה בגלריה
עמאר חג'יראת
עמאר חג'יראת
עמאר חג'יראת
3 צפייה בגלריה
מוחמד חג'יראת אביו של הילד עמאר אל-שייח חג'יראת
מוחמד חג'יראת אביו של הילד עמאר אל-שייח חג'יראת
מנחמים את אביו של הילד
(צילום: עידו ארז)
3 צפייה בגלריה
תיעוד מלפני הירי: עמאר אל-שייח חג'יראת משחק בגן השעשועים
תיעוד מלפני הירי: עמאר אל-שייח חג'יראת משחק בגן השעשועים
התיעוד האחרון: עמאר על מתקני הכושר בגן השעשועים
שניים מהחשודים שנעצרו הם אחים ושני האחרים גם כן קרובי משפחה. המשטרה מייחסת לכולם עבירת גרימת מוות ולכמה מהם גם עבירת סחיטה. מעצרם של שלושה מהחשודים הוארך עד יום חמישי הבא, ושל הרביעי עד יום שני.
עו"ד עלאא עתאמנה, שמייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את אחד החשודים, אמר: "מדובר בטרגדיה נוראית, ואנו מבינים את הצורך בחקירה מהירה של האירוע. יחד עם זאת, החשוד מכחיש כל מעורבות באירוע ומביע צער עמוד על מותו של הילד, אנו מקווים שהמשטרה תמצה את החקירה והחשוד ישוחרר".
עו"ד סוהאד אגא, שמייצגת חשוד אחר מטעם הסנגוריה הציבורית, אמרה: "מדובר בצעיר ללא עבר פלילי. הוא בהלם מהאירוע הקשה וטוען בתוקף שאין לו קשר לאירוע המצער. הוא משתף פעולה ומסר גרסת אליבי. אנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתו והוא ישוחרר בהקדם".
עו"ד עיסאם טנוס, פרקליטו של חשוד נוסף, אמר: "הוא מכחיש את החשדות. הוא משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסת אליבי. אנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתו והוא ישוחרר".


קרובת משפחה של שניים מהעצורים אמרה: "הכול שקר, אין להם מעורבות ברצח הילד. המשטרה עצרה אותם בגלל שהם מתגוררים בשכונה. שיחפשו את הרוצח שהוא מחוץ לכפר ולא מביר אל-מכסור". קרוביהם של כמה מהעצורים אף נקבו במהלך הדיון בשמו של מי שלטענתם ירה בילד וציינו גם את מקום מגוריו.
אמו של הילד, שהייתה כאמור עדה לירי, זעקה אתמול בבכי: "לקחו את הילד היקר שלי, תחזירו לי אותו - אני רוצה אותו לידי. למה ירו בו? מה הוא עשה? אני לא מאמינה שהוא לא יחזור לחדר שלו. איך אחיה בלעדיו?". האם אף אמרה שהייתה מעדיפה להיפגע במקום בנה "ולא לחוות את הרגעים הקשים האלה". בתיעוד שהגיע אתמול לידי ynet נראה עמאר משחק על מתקני הכושר בגן השעשועים דקות לפני שנורה למוות.
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שוחח בטלפון עם אביו של עמאר בזמן הלווייתו ומסר את תנחומיו בשמו ובשם רעייתו מיכל. הרצוג הביע זעזוע מהמקרה, והוסיף שהתרגש וכאב לראות את הסרטון שבו נראה הילד משחק במתקן שעשועים לפני שנורה. האב הודה להרצוג בדמעות.