1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה ב בית חולים קפלן ב רחובות
מחלקת קורונה ב בית חולים קפלן ב רחובות
"הצוותים מתוחים עד הסוף". מחלקת קורונה בקפלן
(צילום: יריב כץ)
מספר החולים במצב קשה ממשיך לזנק – ובבתי החולים כבר מורגשים העומסים בצל העלייה בכמות האשפוזים לצד כניסתם לבידוד של קרוב ל-8,000 אנשי צוות. באופן חריג, סגר אתמול בית החולים הציבורי אסותא באשדוד את כניסת האמבולנסים למיון מפאת עומס של קבלות ומחסור בכוח אדם מטפל.
"סגרנו את המיון לאמבולנסים במשך שעתיים במהלך הבוקר", אומר ד"ר ארז ברנבוים, מנהל בית החולים באשדוד. "כשכמות החולים במיון עולה ולא מאפשרת לקבל חולים חדשים, אז לחולים שצריכים אשפוז אין מקום להתאשפז במחלקות הפנימיות אז אנחנו מבקשים הקלה מסוימת בהגעה לחדר המיון כי אין איפה לאשפוז את החולים. זה קשור לתחלואת הקורונה והשפעת במקביל, זה יוצר עומס על כל חדרי המיון בישראל. אין לנו חולה אחד שזקוק להנשמה וזה מחזק את האמירה שמדובר בקורונה עם מאפיינים שונים לעומת הגלים הקודמים. משך האשפוז הוא יותר קצר, אך ברור שמי שלא מחוסן פגיע הרבה יותר לעומת מחוסנים".
גם בבתי חולים שמיר (אסף הרופא) מתארים מציאות דומה. "לנו יש כבר ארבע מחלקות עם כ-80 מאושפזים", אומרת ד"ר אסנת לבציון קורח, מנהלת בית החולים. "רוב החולים הקשים מבוגרים יותר וחלקם הגדול עם מחלות רקע. אין ספק שזה לא החולים הקשים של הגלים הקודמים, שהיו מאוד קשים. מצד שני, העומס מאוד גדול. נאלצנו לפתוח מחלקה רביעית של קורונה, וזה המון.

"ברגע שיש קורונה במספרים כאלו, יש המון שהגיעו לבית החולים מסיבות אחרות והתגלו כחיוביים לקורונה. כרגע בבית החולים מעל ל-100 אנשי צוות בבידוד. קורה לנו הרבה שסגרנו את המיון לקליטת אמבולנסים, בזמן שבו יש המון חולים שמגיעים ועוצרים את ההגעה של אמבולנסים עד שקצת נרגע. כך גם כל בתי החולים, כולנו כמקשה אחת עוזרים אחד לשני. אנשי המודלים אומרים שעוד לא הגענו לשיא אך אנו לקראתו. אין לי שום יכולת לשער או לנבא, אבל אנחנו חוששים מעומסים מאוד גדולים ועם הרבה פחות צוות".
שורה של בתי חולים הודיעו בימים האחרונים על פתיחת מחלקות קורונה נוספות, ובהם גם בית החולים הדסה עין כרם, הגליל, שערי צדק וברזילי. על פי נתוני משרד הבריאות מאתמול, 436 בני אדם מאושפזים במצב קשה בבתי החולים. החדשות הטובות: מנהלי בתי החולים מספרים כי משך האשפוז קצר יותר לעומת הגלים הקודמים וכך גם מספר החולים המונשמים שבאופן יחסי לכמות המאושפזים הוא נמוך יותר ועומד על 96.
"יש שני אתגרים שאנחנו מתעסקים איתם", אומר פרופ' בדר טריף, מנהל בית החולים קפלן. "הראשון הוא כמות החולים ואצלנו מעל ל-60 חולים כרגע. האתגר השני והוא מאוד משמעותי הפעם הוא הצוותים בבידוד. זה ללא ספק מקשה עלינו, והצוותים מתוחים עד הסוף. מרגישים את העומס בצוותים, וכשיש במחלקה רגילה חמש עד עשר אחיות בבידוד אז העומס מצטבר. כולם מבינים את החשיבות ואת המשימה וממשיכים קדימה".