שלושה ילדים בני 13-12 נעצרו השבוע בשפרעם בעקבות מעורבותם ביידוי אבנים לעבר אוטובוסים וכלי רכב ציבוריים בעיר. לא היו נפגעים בגוף, נזק קל נגרם לכמה כלי רכב. בשל גילם הצעיר של המעורבים, הוחלט לשלוח אותם לטיפול ברווחה ולא להגיש נגדם כתבי אישום.
ביום שני השבוע, בין השעות 14:00 בצהריים ל-19:00 בערב, התקבלו במחוז הצפוני של המשטרה כמה קריאות של נהגים על יידויי אבנים לעבר אוטובוסים ציבוריים שהסיעו נוסעים מחיפה לשפרעם ובתוך העיר עצמה.
2 צפייה בגלריה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
משליכים אבנים
(הנזק שנגרם לאוטובוסים כתוצאה מזריקת האבנים)
2 צפייה בגלריה
ילדים משפרעם זורקים אבנים לעבר אוטבוסים בעיר
ילדים משפרעם זורקים אבנים לעבר אוטבוסים בעיר
ונמלטים
(צילום: דוברות המשטרה)
בעקבות התלונות, יצאו בלשי משטרת הגליל לצירי התנועה הרלוונטיים. "מאחר שלא ידענו היכן בדיוק הם נמצאים, הבלשים ליוו אוטובוסים שנכנסו לעיר במטרה להתחקות אחר מיידי האבנים", סיפר רב-פקד דוד ציטרון, סגן מפקד משטרת שפרעם.
הוא אמר עוד: "בנוסף, הכנסנו שוטרים סמויים לאוטובוסים כדי שיכולו להגיב מיידית. במקביל, השתמשנו באמצעים טכנולוגיים בעיר כדי לאסוף נתונים על האירועים". על סמך מידע מודיעיני, עצרו חוקרי משטרת הגליל את המעורבים, תושבי העיר ללא עבר פלילי. בחקירה נשללה אפשרות לרקע לאומני.
רפ"ק דוד ציטרוןרפ"ק דוד ציטרוןצילום: דוברות המשטרה
"כל הילדים הודו באופן מייד במעשים", ציין רפ"ק ציטרון. "לטענתם, זו הייתה הפעם הראשונה שהם עשו את זה. הם הביעו חרטה, התנצלו והתחייבו לא לעבור עבירות כאלה. כולם תלמידי כיתות ו'-ז', ההורים היו בהלם מהמעשים. מדובר במשפחות נורמטיביות, כל הילדים הועברו לטיפול הרווחה.
"בחקירה הם סיפרו שהכול נעשה על רקע של שעמום וחיפוש אחרי ריגושים, והרצון לראות זגוגיות אוטובוס מתנפצות. כדי לא לפגוע בעתידם של הילדים, החלטנו להימנע כעת מהגשת כתבי אישום נגדם. יחד עם זאת, אם חלילה יחזרו על המעשים - הרי שיוגש נגדם כתב אישום כפול".