משטרת ירושלים משלימה את היערכותה לקראת מצעד הדגלים שיתקיים בבירה ביום חמישי תחת אבטחה משטרתית כבדה, ובסביבתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ציינו כי הוא צפוי להשתתף בצעדה. בנוסף למצעד הדגלים, המשטרה אישרה צעדה נוספת שתתקיים באירוע.
במסגרת היערכות המשטרה ליום ירושלים צפויים להתפרס בבירה אלפי שוטרים שיאבטחו את הצועדים שצפויים לעבור דרך מספר נקודות חיכוך בעיר העתיקה, בהן שער שכם ורחוב הגיא. בתוך כך, המשטרה אישרה צעדה נוספת מטעם עמותת "ישראל לנצח" של עולי צרפת ופעילי ציונות בארץ, שאליה צפויים להגיע שר העלייה והקליטה אופיר סופר מהציונות הדתית, יו"ר ועדת החינוך ח"כ יוסי טייב מש"ס וחברי כנסת נוספים.
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בצעדת הדגלים
איתמר בן גביר בצעדת הדגלים
צפוי להשתתף גם השנה, כשר לביטחון הלאומי. בן גביר במצעד הדגלים בשנה שעברה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
העירכות לצעדת הדגלים
העירכות לצעדת הדגלים
כוחות משטרה במצעד הדגלים בשנה שעברה. המשטרה נערכת למצעד במסלול הרגיל
(צילום: דוברות המשטרה)
נכון לשלב זה במשטרת ירושלים לא מזהים קריאות הסתה חריגות ברשתות החברתיות להגיע ולהתעמת עם כוחות המשטרה. אחד התרחישים שנלקחים בחשבון כחלק מהיערכות המשטרה הוא ביצוע ירי רקטי, כפי שהתרחש לפני כשנתיים. עם זאת, מעריך גורם במשטרה, הסבירות שאיום זה יתממש היא נמוכה, אך נלקחת בחשבון.
בשבוע שעבר, בצל ירי הרקטות לדרום במהלך מבצע "מגן וחץ", פרסמה משטרת ירושלים הודעה לפיה המצעד המסורתי שייערך ביום ירושלים יעבור השנה במסלולו הרגיל - כולל בשער שכם. במשטרה ציינו כי "למעלה מאלפיים שוטרים יפעלו לקראת צעדת הדגלים ובמהלכה. המשטרה תפעל לאבטחת הקהל, ולוויסות תנועת הולכי רגל וכלי רכב באזור ובפרט בסמוך לעיר העתיקה". עוד ציינה המשטרה כי "תכלית הפעילות הינה לשמור על מרקם חיים תקין ככל שניתן, ולאפשר גם למשתתפי הצעדה וגם ליתר ציבור הולכי רגל והמתפללים מכל הדתות להגיע ליעדו ולמחוז חפצו, ובתוך כך גם למנוע אירועי חיכוך ואלימות מכל סוג שהוא".
מצעד הדגלים, הידוע גם בשם "ריקוד הדגלים", מתקיים כל שנה ביום ירושלים כדי לחגוג את איחוד העיר. המצעד מזוהה עם הציונות הדתית, ומדי שנה מנצלים אותו גם גורמים קיצוניים כדי להשמיע קריאות גזעניות ולהתעמת עם תושבים ערבים. במזרח ירושלים מתפרש המצעד כפרובוקציה והתרסה נגד התושבים הערבים, וארגוני הטרור מנצלים זאת כדי להתסיס את האווירה.
3 צפייה בגלריה
העירכות לצעדת הדגלים
העירכות לצעדת הדגלים
העירכות לצעדת הדגלים
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה גם פרסמה את הסדרי התנועה בזמן המצעד, שייערך ב-18 במאי. בין השעות 14:00 עד 19:00 ייחסמו לתנועה הרחובות הבאים והכבישים המובילים אליהם: בצלאל, המלך ג'ורג', קרן היסוד, אגרון, יצחק קריב, שלמה המלך, מנשה בן ישראל, חטיבת ירושלים, צנחנים, הנדסה, מנהרת צה"ל, חיים בר לב לכיוון דרום, סולטאן סולימן לשני הכיוונים. הרחובות יפתחו בהדרגה, בהתאם להתקדמות החוגגים.
כמו כן, בזמן המצעד הרכבת הקלה לא תפעל בתחנות שסמוכות לכיכר צה"ל משני הכיוונים. בנוסף, תחבורה ציבורית באזור תסע בדרכים חלופיות.