3 צפייה בגלריה
נאוה ארד
נאוה ארד
נאוה ארד ב-1995
(צילום: דוד רובינגר)
נאוה ארד, חברת הכנסת לשעבר מטעם המערך והעבודה בכנסות 13-10, מזכ"לית נעמת ויו"ר מועצת המנהלים של "משען", הלכה לעולמה הבוקר (שלישי) בגיל 83. ארד כיהנה כיועצת ראש הממשלה המנוח יצחק רבין לקידום מעמד האישה והייתה סגנית יו"ר האינטרנציונל הסוציאליסטי לנשים.
ארד נולדה בקיבוץ חולדה בשנת 1938, ומגיל צעיר פעלה לקידום ושילוב נשים בפתרון בעיות חברתיות. כיו"ר נעמת, בשנים 1981-1977, ניווטה ארד את פעילות הארגון להגברת מעורבות האישה בבעיות החברה הישראליות במקום בהתרכזות באספקת שירותים לנשים. ב-1988 מונתה ליו"ר מועצת המנהלים של חברת "משען", שמספקת דיור מוגן לאוכלוסייה בגיל השלישי.
3 צפייה בגלריה
נאוה ארד
נאוה ארד
פעלה לקידום מעמד האישה. נאוה ארד ב-1987
(צילום: מיכאל קרמר)
ארד כיהנה כחברת כנסת מטעם מפלגת העבודה, והייתה חברה בוועדות העבודה והרווחה, הכספים והעלייה והקליטה. באוקטובר 1993 מונתה ליועצת של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין למעמד האישה וליו"ר המועצה הלאומית לקידום מעמד האישה. לקראת הבחירות לכנסת ה-14 פרשה ממפלגת העבודה והקימה סיעת יחיד על שמה. לכנסת ה-14 וה-16 התמודדה כיו"ר רשימת גיל, אך לא עברה את אחוז החסימה.
יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, ספדה לה בטוויטר. "אישה משכמה ומעלה שבשנת 1972 דרשה ייצוג של 25% נשים ברשימת המפלגה לכנסת", כתבה מיכאלי. "מזכ"ל נעמת ויועצת מעמד האישה של רבין, שהייתה מושקעת בעבודה למען נשים וקשישים. אחת מאותן אמהות שעל כתפי המאבקים וההישגים שלהן אנחנו ממשיכות את המאבק לשוויון".
תנועת נעמת נפרדה גם היא מהמזכ"לית לשעבר. "נעמת מרכינה ראש על פטירתה של נאוה ארד. כהונתה התאפיינה בהכוונת הארגון להגברת מעורבות האישה בסוגיות חברתיות. היא תמכה בשוויון מלא בין גברים לנשים וראתה חשיבות עליונה בחינוך לגיל הרך, כמכשיר לעידוד יציאת נשים לעבודה. יהי זכרה ברוך", נכתב בעמוד הפייסבוק של הארגון.
3 צפייה בגלריה
נאוה ארד
נאוה ארד
(צילום: דוד רובינגר)
גם דירקטוריון משען והנהלת הרשת, בראשות המנכ"ל עמרי כהן ויו"ר ועד עובדי משען, ספדו למי שהייתה יו"ר החברה בין השנים 1988 ל-1992. "נאוה ארד הובילה בשעתה את משען להתפתחות ולהעמקת השירות למען דייריה. היא תיזכר בתולדות משען כיו"ר פעילה, רגישה ומסורה למען בני הגיל השלישי. יהי זכרה ברוך".
ארד תובא למנוחות היום בשעה 16:00 בבית העלמין ירקון בפתח תקווה. היא הותירה אחריה שני אחים, בן ושני נכדים.