ביום רביעי יתייצבו ותיקי החלוצים, הקיבוצניקים והמושבניקים שהקימו את יישובי הגלבוע באירוע לציון 100 שנה להתיישבות באזור, חגיגה שנדחתה בשנה בגלל הקורונה.
באירוע שיתקיים במקהל, האמפי ליד מעיין חרוד, ישתתף נשיא המדינה יצחק הרצוג, שיפגוש את ראשוני הגלבוע. ביניהם תהיה דרורה פנסטר בת המאה, הילדה הראשונה שנולדה במושב כפר יחזקאל. "ההורים שלי עלו לישראל מרוסיה בשנת 1914", היא מספרת. "אבא הגיע מאזור כפרי ברוסיה ורצה להמשיך להיות חקלאי. כפר יחזקאל הוקם בחודש כסלו ואני נולדתי מספר חודשים לאחר מכן. נולדתי באוהל כי כל הגבעה הייתה שוממה. לא היה בה כלום".
2 צפייה בגלריה
 דרורה פנסטר
 דרורה פנסטר
"עוברת ממקום למקום כדי לספר על תולדות ההתיישבות". דרורה פנסטר
(צילום: גיל נחושתן)
דרורה סיפרה כי לא פשוט להיות הסמל של הגלבוע. "אני הכי מבוגרת במושב, וזו השנה הכי עמוסה בחיים שלי", שיתפה. "אני כל הזמן צריכה לעבור ממקום למקום ולספר על תולדות ההתיישבות בגלבוע. זו הייתה חלוציות אמיתית. יום יום נלחמנו בטבע, במחלות ובמסתננים שניסו לפגוע בנו".
מרים ברונשפיגל, בת 100 ושישה חודשים, היא הקיבוצניקית הכי מבוגרת בבית השיטה. "נולדתי בווינה והגעתי לישראל בגיל 16", היא מספרת, "הייתי שנתיים בתל יוסף ובהמשך עברתי לבית השיטה. אני חוגגת השנה 100 עם הגלבוע, וזו חגיגה כפולה, מיוחדת ומשמחת".
2 צפייה בגלריה
 מרים ברונשפיגל
 מרים ברונשפיגל
הקיבוצניקית המבוגרת ביותר בבית השיטה. מרים ברונשפיגל
(צילום: גיל נחושתן)
עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע, סיכם: "כמעט כל אספקט חשוב בתולדות המדינה, ראשיתו כאן בגלבוע. אני רואה זכות להוביל את המועצה ברוח המסרים הערכיים של חלוצי העמק: להנהיג, ליזום, להעז ולהגשים".