פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (יום ב') לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום חמור נגד שאול אלדי (26) מבת ים, לאחר שתקף, דקר ופצע באופן חמור תושב חולון בן 37 בערב הפרשת חלה ומסיבת יום הולדת בווילה בחולון בחודש ינואר. אלדי הואשם בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, פציעה בנסיבות מחמירות, ושיבוש חקירה והדחה בחקירה.

2 צפייה בגלריה
הפרשת חלה חוות הסיירים חולון
הפרשת חלה חוות הסיירים חולון
הסכין ששימשה את הנאשם
האירוע התרחש ב-25 בינואר, אז התקיימה הפרשת חלה ולאחריה מסיבת יום הולדת ברחוב הסיירים בחולון. בשעה 2:00 לפנות בוקר הגיע הנאשם עם חברו למסיבה, שם שתו אלכוהול ובילו. בשעה 4:00 יצאו לחצר ואז החל ויכוח בין הנאשם לגבר אחר שבילה במסיבה. בין השניים החלו דחיפות.
חברו של הגבר שהותקף ניסה להפריד, והניח את ידו על כתפו של הנאשם. בתגובה, אלדי הכה בפניו באמצעות קסדה, הוציא חפץ חד, דמוי דוקרן, ודקר את הקורבן בראשו באמצעות מספר מכות אגרוף. הגבר שהותקף הוציא גם הוא חפץ חד, והקטטה נמשכה. בשלב זה הנאשם נפצע בבית החזה.
בשלב מסוים הנאשם וחברו עלו על קטנוע במטרה להימלט מהמקום. חבורה של גברים, בהם הקורבן, יצאה אליהם, ואחד מהם אף בעט בקטנוע. בתגובה, אלדי ירד ממנו ושוב דקר את הגבר בראשו באמצעות החפץ החד. הגבר השיב בהנפת החפץ החד לקסדה שעל ראשו של אלדי.
בשלב זה נמלטו אלדי וחברו, והגיעו לבית החולים וולפסון, שם מיוחס לצעיר המואשם כי תדרך את חברו שלא למסור עדות בבית החולים, ולא לדבר על האירוע. זמן קצר לאחר הגעת החשוד לבית החולים, הוא עזב משם ושכח דבר חשוב: מצלמות האבטחה בבית החולים, שקישרו אותו לאירוע. בינתיים, הגבר בן ה-37 שנפגע בראשו סבל מדימום מוחי, ופונה לבית החולים שיבא תל השומר, שם הורדם והונשם. רק אחרי חודשים הועבר לבית חולים שיקומי כשהוא סובל ממצב מורכב, ועד היום הוא בכיסא גלגלים ואינו מדבר.
2 צפייה בגלריה
הפרשת חלה חוות הסיירים חולון
הפרשת חלה חוות הסיירים חולון
הווילה שבה התרחש האירוע
לאלדי בן ה-26 עבר של אישום בתקיפת בת זוג, תיק שנעצר זמנית לאחר שהוא לא התייצב לדיונים והיה קשה לאתרו. הפרקליטות מבקשת כעת לעצור אותו עד תום ההליכים.
"עד היום הקורבן נמצא במצב צמח ולא מצליח להתאושש", אמר רפ"ק ערן דותן ר' יל"פ איילון ל-ynet. "כמו שזה נראה כרגע הוא גם לא יצליח להתאושש. המקרה הזה היה כמו חוט השערה בין רצח לניסיון רצח. אנחנו מדברים על אירוע שהחל במספר חברים שהוזמנו להפרשת חלה ויום הולדת של אחת המשתתפות. במהלך האירוע המשתתפים לקחו סמים ואלכוהול, שילוב שאנחנו מכירים שגורם לאנשים להיות יותר אלימים, דבר שהוכיח את עצמו במהלך המסיבה.
"במהלך הלילה שניים מהמשתתפים החלו להתווכח על בחורה, ומהר מאוד זה הפך לעימות פיזי ובמהלך הקטטה החשוד התחיל לדקור את הקורבן בראש. האחרון לא נשאר חייב, הוציא גם סכין ופצע קלות את החשוד. החשוד בשלב הזה, יחד עם חשוד נוסף, בורחים לקטנוע שלהם, עולים עליו, באים לנסוע מהמקום, ואז הם רואים את הקורבן יוצא יחד עם חברים שלו. החשוד לא נשאר חייב, ירד מהקטנוע, נתן לקורבן מכה בחזה, ואז דקר אותו בראש עד שהקורבן התמוטט".
סנגורו של הנאשם, עו"ד שמואל צרפתי, מסר: "מרשי כופר במיוחס לו, ואנחנו נגיב לאישומים ולראיות בבית המשפט - כמקובל".