תושבי היישוב הבדואי אבו תלול שבנגב לא האמינו כשראו היום (רביעי) לנגד עיניהם מסוק משטרתי שהתקרב לקרקע וממנו השתלשלו ארבעה לוחמי ימ"מ. במשטרה סירבו להגיב לפניית ynet בעניין - אך כעבור זמן קצר פרסמו הודעה על מבצע נרחב לאיתור סמים וכלי נשק, שבמסגרתו פשטו 1,200 שוטרים ולוחמי מג"ב על אזור באר שבע והנגב.
במשטרה אמרו כי מדובר בחלק מפעילות "מסלול בטוח", שהחלה לאור תחושת חוסר הביטחון של התושבים באזור, ואמרו כי מתחילתו נרשמו הישגים משמעותיים במאבק מול הפשיעה בחברה הערבית, בין היתר בתחום הלבנת הון, העלמת מס והשגת רכוש בכסף שהושג בפעילות עבריינית. כמו כן, נתפסו מכוניות יוקרתיות וחולט כסף ישראלי וזר.
3 צפייה בגלריה
שדה קנאביס ליד אבו תלול
שדה קנאביס ליד אבו תלול
שוטרים יורדים מהמסוק אל אבו תלול
במבצע היום, מסרה המשטרה, נעצרו 15 חשודים בעבירות שונות ועוכבו 67, נתפסו שלושה רובי קרלו, חלקים של נשק, מחסניות ותחמושת, וקילו קוקאין וו-55 ק"ג קנאביס וחשיש שהיו מוכנים להפצה. באזור צאלים הושמדו גם חממות קנאביס עם אלפי שתילים. חולקו 70 דו"חות תנועה, 20 מכוניות הורדו מהכביש ושלוש משאיות נעצרו על השלכת פסולת שלא כדין.
3 צפייה בגלריה
שדה קנאביס ליד צאלים
שדה קנאביס ליד צאלים
שדה קנאביס שאותר ליד צאלים
המפכ"ל קובי שבתאי והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיעו לאזור ועקבו אחר פעילות השוטרים. במשטרה גם אמרו ששיבחו את עבודת המחוז, השוטרים והלוחמים. "בכך תמה עבודת הכנה ממושכת בסימון היעדים מחוללי הפשיעה הפוגעים בביטחון הציבור בעיר באר שבע וביישובי המגזר הבדואי", אמרו במשטרה. "כלל הממצאים הועברו גם לבחינת הרשויות הנוספות השותפות במיקוד האכיפה ובליווי הפרקליטות".
השר בר-לב אמר לאחר המבצע: "עברנו מהגנה להתקפה. מי שמסכן אותך, אתה לא מחכה שיגיע אליך - אתה בא אליו הביתה ותוקף אותו שם. אינני מתבשם מהצלחתו של המבצע הלילה, יהיה מוצלח ככל שיהיה, ואין ספק שהיה מוצלח, בדיוק כפי שאינני נרתע ונבהל מקטטה המונית בין חמולות בפתח בית החולים סורוקה, קשה ככל שתהיה, והיא הייתה קשה. המאבק שלנו להשבת הביטחון לתושבי הדרום הוא ארוך, קשה ויהיה רצוף בלא מעט עליות ומורדות וזה ייקח זמן. ואנחנו נצליח. אנחנו לא מהמתחמקים ואנחנו לא מהמתכופפים. זו חובתינו".
המפכ"ל שבתאי הוסיף כי "משטרת ישראל מתמודדת בימים אלה עם אתגרים גדולים מאוד בכל התחומים, והפעילות הזו שבה ריכזנו כ-1,200 שוטרים ולוחמים ממחישה עד כמה אנו נחושים להאבק בעבריינים בכל המישורים, הפליליים והכלכליים כאחד. נגיע אליהם, לבתיהם, בכל זמן ובכל שעה בכדי להבהיר מסר חד וברור - משטרת ישראל לא תחדול מלפעול עד שלא נמגר את תופעת האמל"ח הבלתי חוקי ונגביר את הביטחון של תושבי הדרום והארץ כולה".
לפי נתוני המשטרה, מתחילת הפעילות נעצרו 225 בני אדם והתבצעו 245 חיפושים במתחמים שונים בנגב שבהם נתפסו 56 אמצעי לחימה. במסגרת הפעילות המבצעית הוגשו רק 23 כתבי אישום יחסית ל-225 העצורים. כמו כן נפתחו 50 תיקי אלימות ובוצעו 19 הריסות של מבנים לא חוקיים.