בני משפחתה של ר', אישה בשנות ה-70 לחייה שנפטרה לאחרונה מקורונה, ביקשו לכתוב על המצבה בבית העלמין ירקון כי היא "נרצחה על-ידי בית החולים בילינסון במחלקת הקורונה. השם יקום דמה". האישה, שלא חוסנה נגד הנגיף ולפי בית החולים טופלה במשך תקופה ארוכה בביתה למרות שחלתה, הגיעה לבילינסון עם תסחיף ריאתי והתקף לב - ונפטרה כתוצאה מכך.
תמונת המצבה, שהופצה בין קבוצות הוואטסאפ השונות וברשתות החבריות, עוררה הדים רבים - ובבית החולים בילינסון מיהרו לוודא אם אכן מדובר במצבה אמיתית וגילו כי אכן מדובר במטופלת שנפטרה בשבועות האחרונים באחת ממחלקות הקורונה.
1 צפייה בגלריה
הכיתוב על המצבה
הכיתוב על המצבה
הכיתוב על המצבה
"החתן שלי רצה לכתוב את הדברים ככה", סיפר ל-ynet ש', בעלה של המנוחה. "הבנתי שהוא רצה אבל לא מתכוון להוציא את זה לפועל. הגענו ב-30 לקבר וראיתי שהוא רשם את השטות הזו. אני מתכוון למחוק את זה בעצמי".
ש' ביקש להבהיר כי הוא לא מתנגד לחיסונים, שכן הוא עצמו התחסן - בניגוד למנוחה. "אשתי פחדה מזה. אני מרגיש אשם שלא לחצתי עליה להתחסן, אבל בסופו של דבר - היא לא מתה מקורונה".
"יש לי טענות קשות לבית החולים בלי קשר למצבה", הוסיף, שציין כי בכוונתו לתבוע את בית החולים. עם זאת, הדגיש, "הכיתוב במצבה ישונה".
בבית החולים הודיעו כי הם שוקלים לנקוט צעדים משפטיים נגד המשפחה, והגישו בינתיים תלונה במשטרה בגין הסתה לאלימות. "בית החולים מזועזע מהכיתוב על המצבה, ומביע שאט נפש על ההתבטאות החמורה, המסיתה והמשוללת כל יסוד עובדתי כפי שנכתב על גבי המצבה", נמסר. "בכוונת בית החולים לשקול את צעדיו בנושא זה לרבות וככל שיידרש באמצעות נקיטת הליכים משפטיים. מבלי להפר את החיסיון הרפואי של המנוחה, נציין רק שמדובר באישה מבוגרת ולא מחוסנת שהובאה לבית החולים לאחר שטופלה בביתה זמן משמעותי, התקבלה עם התקף לב ותסחיף ריאתי ונפטרה עם מחלת קורונה סוערת".
בבילינסון הדגישו כי "צוות מחלקת הקורונה טיפל בה במסירות אין קץ, ותוך ליווי ושיח מתמיד עם המשפחה. צוותי מחלקות הקורונה בבית החולים, שטיפלו ומטפלים במאות חולים במסירות ובמקצועיות ועושים לילות כימים כדי להציל חיי חולים, קיבל בתדהמה ובעוגמת נפש עמוקה הכפשה זו, שמהווה דיבה פסולה ואסורה ומדרדרת את השיח הציבורי והחברתי לתהומות שכמותם טרם חזינו".
שר הבריאות ניצן הורוביץ גינה את הפרשה, ובחשבון הטוויטר שלו כתב: "הזדעזעתי לראות את הכיתוב המביש על המצבה של הנפטרת מקורונה. הצוותים בבית החולים בילינסון, ובכל רחבי הארץ, עושים עבודה לא פחות ממדהימה. הם מצילים חיים כל יום". השר הדגיש כי הוא מגבה "לחלוטין", כלשונו, את הצוותים הרפואיים, "מחזק את ידם, ומגנה בשאט נפש את ההכפשות המכוערות".
פורסם לראשונה: 18:18, 24.10.21