2 צפייה בגלריה
אריק יעקב, פרדי בן שטרית
אריק יעקב, פרדי בן שטרית
גונדר אריק יעקב וגונדר-משנה פרדי בן שטרית
(צילום: יריב כץ, שאול גולן)
נציבת בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, הורתה על הוצאתו לחופשה כפויה של גונדר-משנה פרדי בן שטרית, מפקד בית סוהר גלבוע. ההחלטה התקבלה בעקבות מכתביו של בן שטרית, שנחשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", שלפיהם הוא לא יקבל את מרות מפקדו הישיר, מפקד מחוז צפון אריק יעקב.
מטעמה של פרי נמסר כי "לאחר מכתבו הראשון, הנציבה הורתה לקצין לפעול כמתחייב מתפקידו. לאחר הנחיית הנציבה פנה הקצין בשנית והודיע כי הוא מסרב לעמוד בכל קשר עם מפקדו. הנציבה רואה בחומרה רבה את פעולותיו של הקצין. פעולות אלה חותרות תחת כללי היסוד של כל ארגון ביטחוני, המושתת על מבנה היררכי-פיקודי ולא ניתן לעבור עליהן לסדר היום. לכן, לאחר היוועצות בבעלי תפקידים שונים בארגון ומחוצה לו, ועל דעת אותם בעלי תפקידים, הנציבה החליטה על הוצאת הקצין לחופשה כפויה לאלתר".

נזכיר כי לפני שבוע שלח בן שטרית מכתב לנציבת בתי הסוהר, שבו כתב כי ימשיך לפקד על הכלא, אבל לא ימשיך בקשר עם יעקב, ואף דרש ממנה להדיח אותו מתפקידו. זאת בעקבות הדברים שהשמיע מפקדו בוועדת הבדיקה לבריחת ששת האסירים מכלא גלבוע, ולפיהם זמני השהייה של האסירים המסוכנים בתאי הכלא זויפו. בן שטרית טען כי גונדר יעקב "העליל עלילות על קצינים וסוהרים בכלא גלבוע כדי לברוח מאחריות".
כעבור ארבעה ימים שלח לפרי את מכתבו השני, שבו הדגיש כי הוא עומד מאחורי ההחלטה. זאת לאחר שבתשובה למכתבו הראשון הודיעה לו פרי במכתב משלה כי עליו לפעול כמתחייב מתפקידו בחוק - ולהיות בקשר עם מפקד המחוז.
2 צפייה בגלריה
קטי פרי
קטי פרי
"רואה בחומרה רבה את פעולותיו של הקצין". רב-גונדר קטי פרי
(צילום: יריב כץ)
עורכי דינו של בן שטרית, עודד סבוראי וסיון האוזמן, מסרו בתגובה: "גנ"מ פרדי בן שטרית יוצא לחופשה הכפויה בראש זקוף, תולדה של בחירתו לנתק מגע עם יעקב - לאחר שזה העליל על פקודיו של בן שטרית כאילו שהם זייפו מסמכים כדי להונות את המחוז". לדבריהם, "מדכא להבין שנציבת שב"ס בחרה להוציא לחופשה את מפקד בית הסוהר - המגבה את פקודיו, במקום את מפקד המחוז - המעליל עליהם, ושכך היא פעלה ללא מתן זכות לשימוע, כמתחייב".
הם הוסיפו: "החלטת הנציבה מקרינה עליה, ומאשרת את שהכול כבר יודעים אודות ערכי הפיקוד שלה. מעניין להיווכח שזה הצעד אותו נקטה, זמן קצר לאחר שיו"ר ועדת הבדיקה הטיח בסגן הנציבה שהכשלים שהתגלו בכלא גלבוע משותפים לכל שב"ס, ושהמצב בכלא גלבוע היה טוב יותר מאשר בבתי כלא אחרים".