חיים קורנשטיין, תושב חדרה בן 51, הוא המורה שלפי החשד ביצע עבירות מין בתלמידות בנות 9 עד 12 לפני כ-10 שנים בבית ספר למחוננים בשרון. בית משפט השלום בפתח תקווה האריך הבוקר (שלישי) את מעצרו של קורנשטיין בשישה ימים. החשוד מכחיש את המיוחס לו, אולם במשטרה מעריכים שתלמידות נוספות נפלו קורבן למעשים דומים וקראו להן להתלונן.
1 צפייה בגלריה
חיים קורנשטיין
חיים קורנשטיין
חיים קורנשטיין
(צילום: דוברות המשטרה)
השופט אריאל סלטו דחה את בקשת פרקליטתו של המורה להוציא צו איסור פרסום על פרטיו. בהחלטתו ציין השופט כי "מחומר החקירה עולה כי קיים חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו. מעשיו של החשוד מקימים עילת מעצר מסוג מסוכנות, המתעצמת נוכח אופי המעשים וגילן הצעיר של המתלוננות בעת ביצוע המעשים".
לטענת המתלוננות, התקיפות אירעו בעת שהמורה הקרין סרטים בכיתה. לפי החשד, בזמן הקרנות הסרטים ובעת שהתלמידים ישבו מקדימה, נהג המורה לקרוא בכל פעם לקורבן אחר - ואז לבצע בה את זממו. כל ארבע המתלוננות סיפרו את אותה גרסה: המורה נצמד לקורבן מאחור והתחכך בה עד שהגיע לפורקן.
כל המקרים שנידונים בחקירה אירעו לפי החשד בשנים 2013-2012. בעבר נפתחו נגד החשוד שבעה תיקים וכולם נסגרו מחוסר ראיות. שלוש מהמתלוננות פנו לעו"ד רוני אלוני סדובניק שתייצג אותן כקורבנות עבירה, היא שלחה מכתב למשטרה ובעקבות כך נפתחה חקירה במשטרת שדות.

"העזו לשבור את קשר השתיקה"

עו"ד אלוני סדובניק אמרה: "שלוש התלמידות האמיצות שהעזו לשבור את קשר השתיקה עשו מהלך חכם וראוי שיש בו גם מזור לנפשן ותיקון עולם פרטי, שבלעדיו היה קשה להמשיך את מסע החיים אך בעיקר הן חשות שהצילו את הילדה הבאה בתור.
"מהמידע שמסרה לי משטרת ישראל עולה שהיא ביקשה מבית המשפט לפרסם את שמו ותמונתו של החשוד בצורה כדי לעודד תלמידים ותלמידות נוספות שנפגעו באופן דומה לסור לתחנת המשטרה הקרובה ולמסור עדות. כל עדות מחזקת את התיק ותומכת בו. אין ספק שמשטרת ישראל פעלה במקרה זה ברגישות רבה כלפי המתלוננות, ביעילות מהירות ובמקצוענות שראויה לשבח".
עו״ד רוני אלוניעו״ד רוני אלוני סדובניקצילום: אלכס מורוזוב
במשטרה אמרו אתמול: "חוקרי תחנת שדות פתחו בחקירה עם קבלת דיווח בגין מעשים מגונים שבוצעו לכאורה בתלמידות בנות 12-9 שלמדו במוסד חינוכי בשרון לפני מספר שנים, על- ידי החשוד ששימש כמורה מקצועי באותו המוסד. עם קבלת הדיווח בשבוע שעבר נפתחה כאמור חקירה שבמסגרתה בוצעו כמה פעולות ובסיומן עצרו השוטרים את החשוד".