ח"כ ניר ברקת הזהיר כי ישראל לא ערוכה למלחמה הבאה, בייחוד אם תתפתח בעורף, כפי שהיה בערים המעורבות אשתקד. הוא אמר שכדי להתגבר על המחסור בכוח האדם המשטרתי יש לאפשר רישיונות נשק לכל לוחם משוחרר. "לא יעזור להכפיל את כמות השוטרים, אני רוצה פי חמישה יותר כלי נשק של אנשים שיודעים להילחם ולא צריכים אותם לחזית. הם אלה שיעזרו יחד עם השלטון המקומי להיערך. אנחנו צריכים יותר נשק, אנחנו לא יודעים איפה יהיה האירוע הבא".
לפי הצעת החוק שהגיש לאחרונה ברקת, כל לוחם משוחרר יהיה רשאי לקבל רישיון: "במגזר הערבי יש 500 אלף כלי נשק לא חוקיים, כשמנגד רק 148 אלף כלי נשק חוקיים לישראלים. לא יכול להיות שלא ניתן יהיה להגן על עצמנו מול הטרור", טען. כמו כן, ברקת הציע כי בזמן מלחמה, לכל גבר מעל גיל 45 יחולק נשק.
לדבריו, "יש כמות גדולה של אנשים שרוצים נשק ומבינים את החשיבות". ברקת הפציר הבוקר (ראשון) בריאיון באולפן ynet: "בואו נצייד אותם כבר עכשיו. זה משמר מקומי. הנחתי הצעת חוק, רעיון ביזור הנשק הוא המפתח. המלחמה מגיעה לעורף וכדי להילחם במחבלים צריך לוחמים, עדיף לוחמים".
4 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
"הטרוריסטים מבינים שמשהו קורה"
(צילום: דנה קופל)
חבר הכנסת קשר בין חולשת הממשלה, כלשונו, במלחמה נגד הסכם הגרעין עם איראן לפיגועים בפנים הארץ. "אני בא מארה"ב דיברתי עם חבריי בקונגרס, הם אומרים 'תגידו מה אתם מתעסקים עכשיו במלחמה בין אוקראינה לרוסים, מה אתם חושבים שאתם יכולים להשפיע שם? איפה אתם בשביל למנוע את הסכם הגרעין?'. הממשלה לא שם. היום העולם מבין שהאיראנים ניצחו בהסכם הגרעין. הטרוריסטים מבינים שקורה משהו. הם גם מבינים שהאמריקנים עזבו את האזור ושהממשלה הרימה ידיים מול הסכם הגרעין".
- אתה עושה הקשר בין ההסכם לבין ההוא מג'נין שהחליט לדקור יהודים? "כמובן, האיראנים הם המחמשים והם הרוח הגבית. חד-משמעית".
- כל גל הפיגועים הוא יחידני עד כה. אתה לא יכול לקשור בינו לבין איראן. "האווירה. הציבור השונא ישראל מבין שהם הולכים לקבל גיבוי מאוד גדול מהאיראנים. אין לזה זכר בהסכם הגרעין. יותר מזה, חד-משמעית הבלבול בממשלה מראה לאויבנו שיש חלון הזדמנויות. נגד החלון הזה אני מאוד רוצה לברך את כוחות הביטחון על סיכול המחבלים בסוף השבוע. זה סיכול חשוב מאוד".
4 צפייה בגלריה
ברקת: בארה"ב לא מבינים למה אנחנו מתעסקים במלחמה באוקראינה ולא בשיחות בווינה
ברקת: בארה"ב לא מבינים למה אנחנו מתעסקים במלחמה באוקראינה ולא בשיחות בווינה
ברקת: בארה"ב לא מבינים למה אנחנו מתעסקים במלחמה באוקראינה ולא בשיחות בווינה
(צילום: יואב דודקביץ', AP)
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"אני חלק מהחבורה". נתניהו לא זימן אותו להתייעצות הלילית
(צילום: יואב דודקביץ')
הוא טען כי היה מעגן בחקיקה אפשרות לשלול ממשפחתו של ישראלי שביצע פיגוע לקבל זכויות מביטוח לאומי. "הייתי הולך מקסימום שאפשר, בשביל לא לשבור את ההסכמים הבינלאומיים. צריך להעביר חקיקה כזו. אני רוצה לרתום חקיקה כלכלית, ללכת חזק מאוד נגד ארגוני הטרור בארץ ולשלב פגיעה כלכלית קשה", אמר.
- בשבוע שעבר יו"ר האופוזיציה קורא לנאמניו - לוין קרעי ועוד להתייעצויות בלילה. למה לא זומנת? "אני חלק מהחבורה. גם אני שותף למאמץ הגדול להפלת הממשלה. לא היה מקום שם ל-29 ליכודניקים. אני שותף למאמץ זה לא משנה אם הייתי או לא הייתי. אני הייתי במקרה בבני ברק, הלכתי לזירת הפיגוע ואני רואה את עצמי כמי שיש לו כנראה יותר ניסיון מכל אחד אחר כראש עיר שעבר דברים כאלה לבוא ולחלוק מניסיוני".
הוא התבקש לתת דוגמה אחת שבה רע"מ או מנסור עבאס שבראשה מנעה מהממשלה לפעול נגד הטרור, כפי שטוענים באופוזיציה ובמפלגתו והוא השיב: "זה משהו פסיכולוגי בממשלה. הם כולם יודעים שביום שמנסור עבאס יחליט שהוא פורש הממשלה הזאת מתפרקת". על כך השיב לו שר הביטחון בני גנץ בריאיון באולפן ynet: "כל המפלגות הערביות גינו ויצאו נגד הפיגועים. הם לא מונעים מאיתנו לפעול, להיפך".
4 צפייה בגלריה
עבאס מונע מהממשלה לפעול? "זה משהו פסיכולוגי. שלא יבנו עלינו כרשת ביטחון"
עבאס מונע מהממשלה לפעול? "זה משהו פסיכולוגי. שלא יבנו עלינו כרשת ביטחון"
עבאס מונע מהממשלה לפעול? "זה משהו פסיכולוגי. שלא יבנו עלינו כרשת ביטחון"
(צילום: הרצל יוסף, AP)
- אם מנסור עבאס יפרוש תתמכו בממשלה אם נהיה בגל טרור? "שלא יבנו עלינו כרשת ביטחון. החלופה היא בכנסת הנוכחית לייצר הרכב אחר כפי שניסו החברים ונמשיך לנסות בלי מנסור עבאס. יש אפשרויות לעשות את זה. שלא יבנו עלינו שניתן להם גיבוי. פי עשרה יותר חשוב שתהיה לנו קואליציית 'ימין על מלא', אולי עם תוספות, אבל זה צו השעה. שלא יבנו עלינו לגיבוי".
ברקת טען כי תפיסת העולם "שלנו במחנה הלאומי" היא "תפיסה של קיר ברזל". בשלב זה החל עימות בינו לבין יושבי הפאנל באולפן, שהזכירו לו כי במשמרת של הליכוד בשלטון אירעו הפרעות בערים המעורבות אשתקד. ברקת טען כי זה היה בתפר שבין הממשלות. "התבלבלתם", אמר, "התפקיד שלנו זה להראות את המחדלים של הממשלה והפערים הגדולים. אני מציג פתרונות".
עם זאת הוא הודה: "בעניין כלי הנשק במגזר הערבי אני מסכים שהדברים לא בסדר. אני גם מציע פתרונות והתפקיד שלי באופוזיציה, אגב כמישהו שלא היה בממשלה הקודמת, עוד הייתי בירושלים (בעת כהונת הממשלה הקודמת ניר ברקת כבר כיהן כחבר כנסת בקואליציה במשך שנתיים, בניגוד לאמירתו). הביקורת שלי היא חד משמעית ברורה ונוקבת ואני גם מציע פתרון. מה צריך לעשות? ללכת על הפן הכלכלי בענישה, לבזר כלי נשק לציבור כי אנחנו לא ערוכים למלחמה הבאה".