דבריה הקשים של השחקנית מאיסה עבד אלהאדי ("מתים לרגע"), שהביעה תמיכה במעשי חמאס והואשמה בגילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, גרמו לשר הפנים משה ארבל לבחון אפשרות לשלילת אזרחותה.

היום (יום חמישי) נעשה צעד גדול בדרך לשם. השר ארבל אישר לפרסם תזכיר חוק בנושא שלילת אזרחות ישראלית לאזרח אשר הסית לטרור או הביע תמיכה בטרור בתקופת מלחמה. החוק אמור לעבור שלוש קריאות וכפי שזה נראה כרגע, יש לו רוב גדול.
לפי תזכיר החוק, שהוכן על ידי הייעוץ המשפטי לרשות האוכלוסין, מוצע להקל על הליך שלילת האזרחות למי שתמך בטרור, הסית או גילה הזדהות עם ארגון טרור בזמן שהוכרז מצב מיוחד בעורף, זאת בשל החומרה המיוחדת שנלווית לביצוע מעשים אלו בזמן מלחמה.
1 צפייה בגלריה
משה ארבל  מאיסה עבד אלהאדי
משה ארבל  מאיסה עבד אלהאדי
משה ארבל ומאיסה עבד אלהאדי
(צילום: אלכס קולומויסקי, ענת מוסברג)
עניין זה מגיע בהמשך להחלטת שרי הפנים והמשפטים לקדם חקיקה בנושא. לאחר תום תקופת הפרסום להערות הציבור יקודם החוק בהתאם לדין. ראוי לציין ששלילת האזרחות לא תהיה תלויה באישור בית משפט, אלא תיקבע על ידי שר הפנים, אחרי הסכמת שר המשפטים.
"המלחמה הזו היא לא מלחמתה של ישראל, זוהי מלחמתו של העולם החופשי כולו", אמר השר ארבל. "של בני אדם שמבקשים לחיות בשלום, בחיים טובים. הצעת החוק הזו מבקשת לומר בקול ברור לכל מי שתומך בנאצים של חמאס, שהוא לא חלק מאיתנו".