1 צפייה בגלריה
עשהאל
עשהאל
עשהאל
(צילום: AFP)
חשוד חדר הבוקר (שבת) ליישוב עשהאל שבדרום הר חברון - ונעצר על ידי איש כיתת הכוננות של היישוב.
ביישוב נשמעה אזעקה של פיקוד העורף שמתריעה מפני חדירת מחבלים ולתושבים נמסר כי עליהם להיכנס למבנה, לנעול את הדלתות ולסגור את החלונות. עוד נמסר לתושבים כי אין לצאת מהמבנה עד לקבלת הודעה על כך. כוחות צה"ל ניהלו סריקות במקום מחשש להימצאות חשוד נוסף.
מדובר צה"ל נמסר כי "התרעה הופעלה ביישומון פיקוד העורף על חשש לאירוע ביטחוני ביישוב עשהאל בחטיבת יהודה. איש ביטחון אזרחי עצר חשוד שנכנס ליישוב. על החשוד לא נמצא נשק".
בשבוע שעבר נהרג בפיגוע סמוך לקדומים שבשומרון לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר שילה יוסף אמיר, בן 22 מקיבוץ מירב שבגלבוע. חבריו לצוות נטרלו את המחבל זמן קצר לאחר מכן. תחקיר הפיגוע, שעליו נטל אחריות חמאס, העלה כי המחבל הגיע לבד, ניסה להיכנס ליישוב - ומצא ששעריו סגורים. רכב המחבל זוהה בצירים העוקפים של היישוב קדומים, ובזמן הפיגוע הופעלה אזעקה ביישוב קדומים מחשש לחדירת מחבלים.
סייר אזרחי הוקפץ למקום אחרי שבצבא חשדו ברכב. הוא בדק את הנהג ואת תעודות הזהות שלו ולאחר מכן הצטרף אליו סיור צבאי. אז פתח המחבל באש לעבר שילה, שנהרג. מיד לאחר מכן החל המחבל לרוץ - ויתר הלוחמים ירו לעברו ופגעו בו. האירוע נמשך שניות בלבד. כוח ביטחון אזרחי מכיתת הכוננות קפץ למקום - וסייע בחיסול המחבל.