קריאה לקדם את המשא ומתן לעסקה: משפחות החטופים שנמצאים בשבי חמאס בעזה כבר 171 ימים מסרו הערב (שני) הצהרה מיוחדת מכיכר דיזנגוף בתל אביב, שם הוקמה סוכה תחת המסר "אנחנו עדיין בשמחת תורה". ynet העביר את ההצהרה בשידור ישיר.

קובי בן עמי, אחיו של אוהד בן עמי שנחטף מקיבוץ בארי, אמר: "אנחנו נמצאים כבר 171 ימים בתוך התופת הזאת. פורים זה חג ניסים, את הפנים של אחי אני זוכר אבל תארו לעצמכם שעכשיו, אחרי 171 ימים, את הקול שלו אני לא זוכר. אני נכנס להודעות וואטסאפ מלפני השבת הארורה כדי להיזכר בקול של אחי. מספיק, בואו נגמור עם זה, אני רוצה את האח שלי בבית. תדמיינו כולכם את התמונה שהם חוזרים הביתה".
אורית מאיר, אמו של אלמוג מאיר ג'אן שנחטף ממסיבת הנובה, אמרה בבכי: "אלמוג הוא גבר צעיר ושמח שאוהב את הבריות, רגיש ויש לו קשר מיוחד לסבא שלו. הסבא עבר ניתוח גב שבועיים לפני שאלמוג נחטף. מכיוון שהוא מוגבל פיזית, אלמוג רחץ אותו מדי יום. גם ב-6 באוקטובר הוא רחץ את סבו, אחר כך אכלנו את ארוחת השבת ואלמוג נסע למסיבה שממנה לא חזר. החיים שלנו נתקעו ב-7 באוקטובר. איבדתי הרבה ממשקלי, אינני ישנה, הגוף לא מתפקד כפי שהיה".
2 צפייה בגלריה
הצהרת משפחות החטופים בכיכר דיזנגוף, תל אביב
הצהרת משפחות החטופים בכיכר דיזנגוף, תל אביב
הצהרת משפחות החטופים
(צילום: יאיר שגיא)
דיצה אור, אמו של אבינתן שנחטף ממסיבת הנובה יחד עם חברתו נועה ארגמן, אמרה: "כולנו כואבים, הלב שבור שקשה לתאר. כולנו עמוסים בצער עמוק, מתמשך, שמדי יום הוא גדל. מדי יום הוא כבד יותר, מדי יום הוא מעיק יותר".
אור גם הזכירה בדבריה את הצעת ההחלטה שאושרה במועצת הביטחון של האו"ם על הפסקת אש מיידית בעזה בזמן הרמדאן ושחרור מיידי וללא תנאי של כל החטופים. "ההחלטה הזאת מגבירה את הלחץ הבינלאומי עלינו, על מדינת ישראל, וככל שאנחנו נלך וניכנע וננסה למצוא חן ולרצות את מדינות העולם - ככה הם ירגישו יותר כוח להכניע אותנו וללחוץ עלינו לוותר. אני קוראת למנהיגי מדינת ישראל ללמוד מהחיילים שלנו, שנמצאים ולוחמים בגבורה עילאית בעזה, ויודעים היטב איפה הרשע ואיפה הטוב".
שלומי ברגר, אביה של החטופה אגם ברגר, התייחס לתמונה שפורסמה היום ב"דיילי מייל" הבריטי ובו נראה חדר הילדים בעזה שבו שהתה בתו יחד עם חטופות אחרות. "מצאו DNA של הבת שלי בחדר הזה יחד עם עוד בנות. הביאו לשם את הבת שלי אחרי שהיא נחטפה עם פיג'מה. אני קורא למנהיגים שלנו להראות מנהיגות, ומנהיגות בעת הזאת זה לשחרר את כולם. תמונת הניצחון של מדינת ישראל תהיה שכולם יהיו בבית".
2 צפייה בגלריה
הצהרת משפחות החטופים בכיכר דיזנגוף, תל אביב
הצהרת משפחות החטופים בכיכר דיזנגוף, תל אביב
קריאה להחזרת החטופים מכיכר דיזנגוף
(צילום: יאיר שגיא)
מטה משפחות החטופים ציין בהודעה לפני האירוע: "134 חטופים נמקים בשבי חמאס כבר 171 ימים, מאז שמחת תורה בחג הסוכות. היום, זהו היום האחרון לחג פורים. המשפחות קוראות לכל מקבלי ההחלטות לקיים את מצוות פדיון השבויים".
בתחילת השבוע פורסם כי ישראל הסכימה להצעת הפשרה האמריקנית שהוצגה לצדדים במסגרת המגעים בדוחא בירת קטאר לעסקת חטופים, כשבחלק מהקטגוריות אף הסכימה להכפיל את המספרים שלגביהם כבר השיבה בחיוב ב"מתווה פריז" המקורי.
כך למשל, אם ב"מתווה פריז" הסכימה ישראל לשחרור של 400 אסירים וחמאס דרש שחרור של 900-800 רוצחים, ישראל שוקלת לקבל את ההצעה האמריקנית ומוכנה לשחרר 700 אסירים בתמורה לשחרור 40 חטופים שנמצאים בשבי חמאס.
ב"מתווה פריז" ישראל הסכימה לשחרר 25 רוצחים, ובוחנת אם להיענות להצעה האמריקנית לשחרר 100 רוצחים (חמאס דרש שחרור של 150 רוצחים). יחד עם זאת, ישראל עומדת על כך שתהיה לה זכות וטו להחליט מי מבין האסירים ה"כבדים" ישוחרר. מדובר בסוגיה רגישה מאוד שיכולה לפוצץ את השיחות כי חמאס מתעקש לשחרר סמלים.