אחרי הטענות בכפר קאסם לפיהן אין הכרח שהאירוע שהתרחש בעיר בלילה שבין חמישי לשישי הוא פיגוע, המשטרה פרסמה הערב תיעוד חדש מהפיגוע, שבו נשמע המחבל מזמין את אחד השוטרים למקום שבו הוא נמצא - בעודו אורב לו, ולאחר מכן יוצא אליו כשנשקו שלוף. השוטר הזעיק תגבורת, ולאחר שהמחבל השליך לעברו בקבוקי תבערה קרא: "תגיעו לפה דחוף. בקבוקי תבערה נזרקים אלינו". בפיגוע בכפר קאסם, שאותו ביצע נעים מחמוד בדיר (23), נפצעו קל שלושה לוחמי מג"ב.
3 צפייה בגלריה
 תיעוד הפיגוע בכפר קאסם
 תיעוד הפיגוע בכפר קאסם
השוטר עם האקדח
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
 תיעוד הפיגוע בכפר קאסם
 תיעוד הפיגוע בכפר קאסם
האש שפרצה אחרי זריקת בקבוק התבערה. מתוך התיעוד
(צילום: דוברות המשטרה)
בפתח התיעוד, שחלקו נלקח ממצלמות הגוף של השוטרים, נשמע המחבל אומר: "תחזור לאיפה שהב.מ.וו עומדת". לאחר מכן יצא לכיוון השוטר, כשנשקו שלוף. מחקירת המשטרה עלה כי הוא לא הצליח לירות עקב מעצור בנשקו. לאחר מכן השליך המחבל בקבוקי תבערה, ובהמשך יצא עם רכבו, דרס את שלושת השוטרים שנפצעו - ונוטרל.
פרסום התיעוד, כאמור, מגיע על רקע טענות של ראש העיר כפר קאסם עאדל בדיר לפיהן לא בטוח שמדובר בפיגוע, אף שהמשטרה ושב"כ מייחסים למחבל מניע לאומני. "צריך לחכות למניע ולראות מה היו הסיבות האמיתיות למה שקרה", אמר בדיר אחרי התקרית.
הלוויית המחבל תתקיים הלילה, ובמשטרה התנו את קיומה ואת העברת גופתו בהשתתפות של 50 איש בהלוויה. המשפחה הודיעה למשטרה שהיא מסכימה לתנאים.
בהודעות הראשוניות על אודות האירוע, ציינו במשטרה כי בתקרית הלילית היו "חילופי אש" ו"ירי" מצידו של בדיר לעבר לוחמי מג"ב, אולם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי אישר בהמשך כי למחבל היה מעצור בנשק. "ברגע שמגיעים לטווח של בערך שלושה מטרים, הוא מנסה לפתוח באש לכיוונם, למזלנו הירי לא צלח כתוצאה ממעצור והוא נמלט למבנה. מהשלב הזה נוצר אירוע שהמחבל משליך בקבוקי תבערה לעבר הניידת", אמר המפכ"ל שבתאי בזירה בכפר קאסם.
3 צפייה בגלריה
נעים מחמוד בדיר ושותרי המג"ב שנפצעו
נעים מחמוד בדיר ושותרי המג"ב שנפצעו
נעים מחמוד בדיר ושוטרי מג"ב שנפצעו
(צילום: שאול גולן)
המפכ"ל התייחס בדבריו גם לדיווח של המחבל למוקד המשטרה לפני שביצע את המיוחס לו. "משטרת ישראל מוזעקת לאירוע של אלימות במשפחה", תיאר שבתאי, "ניידת מגיעה בפחות משלוש דקות לזירה כשהיא מוכוונת על-ידי אותו מפגע שמכווין את הכוחות לנקודה שתכנן מראש".
קצין מג"ב ושני הלוחמים שנפצעו קל פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, אך שוחררו כעבור זמן קצר. אחד מהם תיאר בזירה: "הייתה פעילות שגרתית בעיקר באזור ג'לג'וליה. הצוות - שבעה שוטרים ושני רכבים - מקבל דיווח על שוטר סיור שנקלע לאירוע בכפר קאסם. הוא מזעיק את מיד את הכוח שלנו. הדיווח הראשוני היה על הפרות סדר וזריקת בקת"בים.
"הכוח הגיע במהירות, עלה על מיגון מלא ותפס מחסות. הוא זיהה שנזרקים בקת"בים לעבר הניידות, מהרבים בוצע שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. לאחר מספר דקות זוהה רכב מסוג יונדאי גטס שנוסע ברוורס. הוא פוגע ברכב שחור וגם בלוחמים. לפני הפגיעה ברכב השחור, הלוחמים נטרלו את אותו מפגע שבא לדרוס את השוטרים. נפצענו מהרכב שהתנגש ברכב אחר, נפלתי על הרצפה מהפגיעה".
פקד שי טולדנו, שפיקד על כוח המשטרה בנטרול המחבל, הוא בנו של לוחם מג"ב רב-סמל בכיר ניסים טולדנו ז"ל, שנחטף ונרצח בדצמבר 1992 על-ידי חוליה של ארגון חמאס.