2 צפייה בגלריה
כלא גלבוע
כלא גלבוע
"מקרה קשה, מביש ומחפיר". כלא גלבוע
(צילום: דוברות שב"ס)
צה"ל יבקש הסברים משב"ס בנוגע לפרשת הסרסור בסוהרות החיילות. כך עולה מתשובת לשכת הרמטכ"ל לפניית ארגון "חותם" ופורום "בוחרים במשפחה", אשר פנו לרמטכ"ל, למפכ"ל וליועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה דחופה בנושא, בעקבות עדותו של מפקד כלא גלבוע גונדר משנה פרדי בן שטרית.
במכתב התגובה שהגיע מלשכת הרמטכ"ל נכתב כי "אם המקרה המתואר בתקשורת קרה - מדובר במקרה קשה, מביש ומחפיר". בלשכה ציינו כי צה"ל מגייס את חיילי שב"ס ומעביר אותם לאחריות שב"ס, כך שלצה"ל, הבהירו, "אין אחריות וסמכות בכל מה שקורה בין כותלי הכלא". ובכל זאת, כאמור, המכתב נחתם בכך ש"צה"ל יבקש הסברים, ועל פי הנחיית שר הביטחון - נפעל".

פרשת הסרסור בסוהרות - כתבות נוספות

מארגון "חותם" נמסר בתגובה למכתב: "‏הכזונה יעשה את אחותנו? המציאות ההזויה והבלתי נתפסת אליה הידרדרנו, בה חיילות צה"ל ניתנות למחבלים לצורך סיפוק מיני, מעידה על כשל ערכי בשב"ס - אך לא רק. זו תולדה של כשל תרבותי של מתירנות שבו מין הופך להיות כצורך עובר לסוחר, עד שלצערנו זה מדרדר למקומות כאלו".

גם יו"ר פורום "בוחרים במשפחה" מיכאל פואה הגיב לדברים, וטען כי "לנוכח המעשים החמורים, מדובר בתגובה אנמית". פוטה הוסיף כי בפורום מצפים מצה"ל, "שיודע לקרקע את חיל האוויר ולהשבית אימונים כשיש תקלה חמורות - ייקח אחריות וידרוש להוציא את החיילות מבתי הסוהר עד לברור ממצה והסקת מסקנות".
בפניית חותם ובוחרים במשפחה, אשר נשלחה לפני כיומיים, נכתב: "קראנו את הדברים מספר פעמים כדי לוודא שאכן עדות על אחת העבירות החמורות ביותר של הדחה וסרסרות לזנות התבצע בחיילות, ועד עתה לא שמענו שנפתחה חקירה בעניין. אנו דורשים את מה שהיה צריך לקרות כבר מזמן: לפתוח באופן מיידי בחקירה פלילית ולהשעות את כל מי שחשוד כקשור לפשע מתועב זה".
בנוסף, הארגונים דרשו לעצור את שרות חיילות החובה בשב"ס עד לברור הסוגיה. "לא יעלה על הדעת שבנות אשר באו לתרום לביטחון המדינה ינוצלו בצורה כל כך מחפירה על ידי המערכת. אנו בושים ונכלמים שפשע כזה יכול להתרחש, ואחרי שהוא קרה - החיים שבים למסלולם. יש להפסיק באופן מיידי את שירות החיילות בשרות בתי הסוהר, עד לבירור מלא של העניין", כתבו לסיום.
2 צפייה בגלריה
טקס סיום קורס חובלים מחזור 143
טקס סיום קורס חובלים מחזור 143
בלשכתו של כוכבי הבהירו: "לצה"ל אין אחריות וסמכות בכל מה שקורה בין כותלי הכלא"
(צילום: גיל נחושתן)
אתמול נודע כי המשטרה צפויה לזמן את בן שטרית להבהיר את הדברים שאמר בעדותו בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת ששת המחבלים. השר לביטחון הפנים עמר בר-לב עדכן כי הוא פנה ליועץ המשפטי לממשלה כדי לבחון את האפשרות לבדיקה מחודשת של ממצאי החקירה על הסוהרות. "הדברים המתוארים בעדותו של גונדר משנה פרדי בן-שטרית, שבוצעו לכאורה בסוהרות בשירות חובה, מעלים קבס ומזעזעים", אמר.
מנגד, בוועדה לבדיקת בריחת המחבלים הבהירו כי אין בכוונתם לבדוק את הנושא שהועלה בפניהם, והסבירו: "זהו אינו עניין לבדיקתנו. מה עוד, שנמסר כי עניין זה נחקר בעבר. סומכים אנו על הגורמים המוסמכים כי יתנו דעתם לסוגיה זו".