19 שנים לאחר שיוסף בן נעים, תושב נתניה בן 44, הורשע בהריגת בת זוגו לשעבר וריצה עונש מאסר ממושך, בית משפט השלום בעיר גזר עליו אתמול (יום רביעי) 14 חודשי מאסר בפועל, בגין תקיפת בת זוגו הנוכחית. בן נעים תקף אותה לאחר שביקשה ממנו לשמור על שקט, בעת שניסתה להרדים את בנם הפעוט. בית המשפט קבע בגזר הדין כי "המאסר הארוך שריצה, ומהלך חייו הנורמטיבי לכאורה בשנים האחרונות, לא היה בהם די כדי להניאו מלשוב לדרך הרע".
1 צפייה בגלריה
"תגובה קיצונית, אלימה, פרועה, בלתי מוסברת ובלתי נשלטת". אילוסטרציה
"תגובה קיצונית, אלימה, פרועה, בלתי מוסברת ובלתי נשלטת". אילוסטרציה
"תגובה קיצונית, אלימה, פרועה, בלתי מוסברת ובלתי נשלטת". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
על פי כתב האישום, התקיפה התרחשה בפברואר האחרון, כאשר בנם הפעוט של הזוג התעורר בשעת לילה מאוחרת והחל לבכות. אמו קמה כדי להרגיע את הילד, וביקשה מבן נעים לשמור על שקט. בתגובה לבקשתה, הוא היכה אותה כמה פעמים עם כרית. בת הזוג ניסתה להגן על עצמה וזרקה לעברו בקבוק מטהר אוויר שהחטיא אותו, והוא בתגובה חנק אותה והוציא אותה מחוץ לחדר. לבסוף, היא נטלה מקל מטאטא והצליחה להבריח את בן נעים.
במהלך משפטו, הודה בן נעים במעשים והביע חרטה. השופט גיא אבנון התחשב בהודאתו, וגזר עליו 14 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי, ותשלום פיצויים בסך 5,000 שקלים לבת זוגו. השופט כינה בגזר הדין את מעשיו של בן נעים "תגובה קיצונית, אלימה, פרועה, בלתי מוסברת ובלתי נשלטת", שפגעו בבת זוגו ובבנם הפעוט פיזית ומנטלית. "הוא פגע בהם בתוך ביתם פנימה, בחדר השינה, במקום האמור להיות מוגן ושלו, באירוע אלים ופוגעני שהתרחש על רקע של מה בכך", כתב אבנון.
עוד הדגיש השופט את העובדה כי בן נעים חנק את בת זוגו, לאור הרשעתו ועונש המאסר שריצה. "העובדה כי מדובר בנאשם אשר נטל חיים בעבר, גם אז בהפעלת אלימות כלפי בת זוג, מעצימה את מידת המסוכנות שנשקפה ממנו למתלוננת, ואת האימה שזו לבטח חשה במהלך האירוע". בנוסף, אבנון דחה את טענתו של בן נעים כי רצה להוציא את בת זוגו מהחדר "על מנת להתרחק מהסיטואציה האלימה", וקבע כי "האירוע התרחש כל כולו ביוזמתו. הנאשם טען שלמד את לקחו, השתקם ושינה את דרכיו, אך בסיטואציה רגילה ושלווה של חיי משפחה שבו ונגלו חברבורותיו".
בשנת 2003, בן נעים הודה והורשע בהריגתה של בת זוגו לשעבר, לימור רימוק, במסגרת עסקת טיעון, ונידון ל-12 שנות מאסר. גופתה של רימוק נמצאה מוטלת בתוך שלולית דם על גדת הירקון, כשגרונה משוסף. בן נעים היה החשוד העיקרי במעורבות במותה, שכן בערב שקדם למציאתה השניים נפגשו לאחר שנתיים שבהן לא התראו. הוא הואשם בתחילה ברצח, אך בעסקת הטיעון הואשם בהריגה בלבד לאחר שהתביעה לא יכלה להוכיח את ביצוע הרצח.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות גם בערבית.