"אף אחד לא צריך לראות את זה, אבל אסור לשכוח את הזוועות של אותו יום": כך צייץ האמריקני ג'ון ספנסר, יו"ר לימודי לוחמה אורבנית ב-Modern War Institute, בשרשור עוצמתי ברשת X (טוויטר לשעבר) לאחר שצפה ב"סרטון הזוועות" של צה"ל במהלך הקרנה שנערכה בניו יורק. השרשור כולל תיאורים מזעזעים ממה שנראה בסרטון, והוא גרף כמעט 14 מיליון חשיפות.
1 צפייה בגלריה
הקרנה של סרטון הזוועות
הקרנה של סרטון הזוועות
הקרנה של סרטון הזוועות
(צילום: דובר צה"ל)
הכותרת
כך הגיעו לוחמות צה"ל ללב עזה
26:44
ספנסר הסביר כי הסרטון הוא אוסף של צילומים מתוך מצלמות גוף וטלפונים סלולריים של מחבלי חמאס, וכן מצילומי מצלמות במעגל סגור בשטח ישראל, מצלמות רכב, מצלמות תנועה וסרטונים נוספים שצילמו לפני, במהלך ואחרי אירועי הטבח של 7 באוקטובר. "הסרטון מתחיל כשרואים מחבלים של חמאס נוסעים בחלק האחורי של משאיות חמושות בטילי AK-47, RPG וכמה מקלעים כבדים, דרך פרצה בחומת הגבול", מתאר ספנסר. "המחבלים צורחים משמחה, צועקים 'אללה אכבר!' כשמשאיות נוספות ואופנועים דוהרים לשטח ישראל".
במשך יותר מ-20 ציוצים ספנסר ממשיך ומתאר את מה שקורה בסרטון. מפאת רגישות הנושא והתיאורים המזעזעים, לא נפרט כאן את הכתוב, ונמליץ להימנע מקריאת השרשור כולו בטוויטר למי שלא מעוניינים להיחשף לממדי הזוועה.

בסיכום השרשור כתב: "ראיתי הרבה רוע בעולם, ראיתי אכזריות, הסתכלתי לאנשים מרושעים בעיניים. אבל מעולם לא ראיתי כל כך הרבה אנשים מרושעים (מאות, אלפים) מביעים שמחה כזו בביצוע מעשיהם. אני מבין עכשיו למה הסרטון הזה חייב להיות מוצג באופן סלקטיבי. אי-אפשר לצפות בזה בלי להיות בטראומה כלשהי. לעולם לא אשכח את הילדים. תמונה אחר תמונה של ילדים מתים. אני שונא את הצורך לצפות בסרטון. אי-אפשר לבטל את הרוע המוצג בו. אף אחד לא צריך לרצות לראות את זה, אבל אסור לשכוח את הזוועות של אותו יום".
מוקדם יותר היום הוקרן הסרטון גם באוניברסיטת הרווארד. זו הפעם הראשונה שהסרטון הוקרן במוסד אקדמי בארה"ב. לפני ההקרנה נאם השגריר גלעד ארדן בפני מאות המשתתפים ותקף את הנהלת האוניברסיטה: "אחרי הטבח שביצע חמאס והשתיקה של הנהגת הרווארד - היה ברור שהרף המוסרי של האוניברסיטה נמוך מאוד עד לא קיים. עבור מוסד אקדמי שמתיימר לשים את ערך האמת מעל הכול, זה מביך פי כמה. מהשתיקה הצורמת לאחר המתקפה הרצחנית, השתיקה מול מצעדי התמיכה בטרור בקמפוס ומתקפות נגד סטודנטים יהודים בקמפוס. הרווארד הפכה למקום מסוכן ליהודים".