לא ללחוץ ידיים, להתחבק ולהתנשק? כך מגיבים הישראלים
(צילום: נדב אבס, רועי עידן, אסף מגל)

בהודעה שנמסרה בתום דיון קבינט הקורונה שהתקיים אמש (יום ג'), קראו השרים לציבור להפסיק ללחוץ ידיים, להתחבק ולהתנשק, ולנסות להימנע ככל האפשר מהתקהלויות בחלל סגור. חלק מהישראלים סיפרו ל-ynet שהם לא חושבים שיצליחו לעמוד בקריאה המחודשת - כשנה וחצי אחרי פרוץ המגפה - ולמרות החשש מהדבקה. אחרים, לעומת זאת, דווקא הביעו תמיכה וציינו שישתדלו להימנע מכך, למעט עם בני המשפחה הקרובים.
"אני ממש מסכימה", אמרה שחר לוי מלהבים, שכבר נדבקה בעבר בקורונה, על קריאת שרי הקבינט. "הקורונה גבתה מחיר כבד ואנחנו גם ספגנו את זה במשפחה. זה הדבר שיציל אותנו, ולא החיסון. לדעתי גם לא צריך לטוס כרגע ולהתחבק כמה שפחות. רק המשמעת שלנו תציל אותנו".
"לא לחבק ולנשק את הילדים? לא הגיוני ולא מתחבר לראש"
מיטל לב, תושבת בית גוברין, אמרה בציניות: "אנחנו פולנים, אז אנחנו לא ממש צריכים להתחבק. אנחנו מתחבקים ומתנשקים עם מי שאנחנו אוהבים, לא עם אנשים זרים".
דורון פרי מחולון אמר שהוא מסכים עם קריאת השרים, אבל ביקש למתוח ביקורת על החזרת התו הירוק, שיחייב גם את נכדתו התינוקת. "בסדר, לא נתחבק ולא נתנשק ואולי זה יוריד את התחלואה", הוא אמר. "אבל הבעיה היא הילדים. אני מטייל עם הנכדה שלי, ואם לא אוכל להיכנס איתה זה יהיה קשה מאוד. אפשר להגביל את זה, אבל אי אפשר שזו תהיה הוראה גורפת".
3 צפייה בגלריה
לחיצת מרפקים קורונה
לחיצת מרפקים קורונה
בחזרה לכיף-מרפק? "זה יהיה קשה"
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
חופי כחלון
חופי כחלון
"צריך קצת להתרחק, למרות שאנחנו חמים". חופי כחלון
(צילום: רועי עידן)
אבי טייב סירב לקבל את הקריאה של שרי הקבינט, וטען כי הקורונה היא "מחלה מומצאת", כלשונו. "עליי באופן אישי זה לא עובד", הוא אמר. "אני הולך בלי מסכה. הייתי בין אלו ששמחו שבנט עלה, והוא אכזב כמו כולם". על האפשרות שיוטל סגר בחגים אמר טייב: "אני מקווה שנתעורר כמו העם בצרפת ואנגליה ונצא לרחובות כי הם, הפוליטיקאים, לא יודעים מה קורה".
חופי כחלון מבאר שבע סיפר שהוא מבין את הקריאה, ואמר שאפשר לעמוד בהנחיות הריחוק החברתי. "הכול אפשרי אם רוצים", הוא אמר. "הקורונה לא עוזבת אותנו. צריך קצת להתרחק למרות שאנחנו אנשים חמים ואוהבים לחבק. אנחנו כל הזמן נכנסים לעוד סגר ועוד סגר ואם לא נעשה עם זה משהו נחיה עם זה כל הזמן".
3 צפייה בגלריה
עמית דויטש
עמית דויטש
דויטש. "לוחץ ידיים לחברים טובים שבוטח בהם"
(צילום: אסף מגל)
לשאלה אם מדובר בדרישה סבירה ענה כחלון: "אנחנו נמצאים בשנה מאוד לא פשוטה. לא יודעים מה טוב או לא. אני אישית משתדל להתרחק. עם המשפחה הקרובה אי אפשר לא להתחבק או להתנשק, אבל מהסביבה אפשר קצת להתרחק".
עמית דויטש מחיפה אמר שמדובר בהגבלות על החופש, והסביר שבעיניו - מאחר שהתחסן - הוא בטוח. "אני לא בעד כל ההחמרות האלה. בן אדם צריך לשמור מרחק אבל לחברים אני אומר שלום, אין מה לעשות. לוחץ את הידיים לחברים טובים שאני מכיר ובוטח בהם". דויטש סיפר שהוא מקפיד גם לעטות מסכה, למרות שבבילוי בברים הוא מוריד אותה. "יהיה קשה לחזור לשלום עם מרפקים", הוא אמר. "אני לא חושב שיעשו את זה. הכול בתיאוריה, אבל הלוואי".
דוד סגיאן, גם הוא מחיפה, אמר שמדובר בקריאה לא הגיונית. "אנחנו תמיד מנשקים ומחבקים את הילדים אחרי הגן ובית הספר. לא לחבק ולא לנשק? זה קצת לא הגיוני ולא מתחבר לי לראש".