אורי גטהון, בן 40 מקריית ים, נהרג הערב (יום חמישי) מפגיעת רכב בקריית מוצקין בזמן שנסע על אופניים חשמליים. צוותי מד"א קבעו את מותו במקום.
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל בשעה 20:12. לפי הדיווח, רוכב האופניים החשמליים נפגע מרכב בצומת כליל שבשדרות ירושלים בקריית מוצקין. חובשים ופרמדיקים שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, שבסופו נאלצו לקבוע את מותו.
1 צפייה בגלריה
רוכב אופניים חשמליים נהרג בתאונת דרכים בקריית מוצקין
רוכב אופניים חשמליים נהרג בתאונת דרכים בקריית מוצקין
זירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
חובשי רפואת חירום במד"א, דור וקנין וסולימאן גדבאן, סיפרו: "הפצוע שכב על הכביש בסמוך לאופניים שעלו באש, כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב-מערכתית קשה מאוד. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה, אבל הפציעה שלו הייתה קריטית - ונאלצנו לקבוע את מותו. נהג הרכב נבדק ולא נזקק לפינוי לבית החולים".
לפי עמותת "אור ירוק", מתחילת השנה נהרגו 16 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בתאונות דרכים. "הג’ונגל שבכבישים שוב גובה חיים של רוכב אופניים חשמליים", אמר מנכ"ל העמותה, ארז קיטה. לדבריו, "בכל מפגש בין אופניים חשמליים לרכב פרטי הרוכב תמיד יפסיד וייפגע. לכן, חייבים להתחשב גם ברוכבים ולסלול עבורם שבילי רכיבה בטוחים שיפרידו אותם מכלי הרכב, יאפשרו רכיבה בטוחה ויצילו את חיי הרוכב הבא".