העדה המרכזית בתיק 1000 (תיק המתנות), הדס קליין, הגיעה גם הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כדי להיחקר פעם נוספת על-ידי עו"ד עמית חדד, סנגורו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שמואשם בתיק זה במרמה והפרת אמונים.
עו"ד חדד צפוי לחקור את קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, עוד כשמונה פעמים, כשעיקר טיעוניו סביב היותם של נתניהו ורעייתו שתי ישויות משפטיות נפרדות, ולכן אין לייחס לו טענות נגד אשתו. במענה לכתב האישום טען חדד כי המתנות שניתנו לבני הזוג הן לא טובות הנאה, ובמהלך חקירתו אתמול הוא הטיח בקליין האשמות קשות - ולא פעם הגיעו השניים לטונים גבוהים.
13 צפייה בגלריה
ארנון מילצ'ן, בנימין נתניהו, ג'יימס פאקר
ארנון מילצ'ן, בנימין נתניהו, ג'יימס פאקר
נתניהו, מילצ'ן ופאקר
(צילום: gettyimages, יואב דודקביץ', AP)
בחקירה היום המשיך חדד בניסיונו להוכיח כי שרה נתניהו הייתה בטוחה שבינה לבין קליין היו יחסי חברות קרובים, בין היתר על סמך הודעות לבביות שקיבלה ממנה. כמו כן סנגורו של נתניהו ניסה להראות שקליין קיבלה "יחס מועדף" מהחוקרים במהלך חקירותיה, ושסיפרה סיפור כיסוי למנהלת החשבונות של מילצ'ן כדי להוציא נתונים על רכישת השמפניות והסיגרים עבור בני הזוג נתניהו. עוד סיפרה קליין כי הייתה נוהגת לקבל שיחות טלפון ממתחזה שהציג את עצמו כראש יאח"ה במטרה לדלות ממנה פרטים על החקירה.

עדכונים שוטפים מיום הדיונים

12:01: תמה העדות להיום
11:58: "אמרתי לפאקר שהחוקרים מבקשים שיגיע לארץ כדי לתת עדות"
חדד הציג סרטון מחקירתה במשטרה שבו קליין אומרת: "אני מרגישה שפאקר כועס עליי כאילו אני כבר בצד שלכם ולא בצד שלו". זאת לאחר שהחוקרים ביקשו ממנה שתתקשר לג'יימס פאקר ותנסה לשכנע אותו להגיע לארץ כדי שיעיד במשטרה. קליין הסבירה: "אני לא בצד שלהם, אבל אני חששתי שכך הוא יחשוב. מצדי אם הוא רוצה להגיע טוב, אם לא - הכול טוב".
"כמובן שאמרתי לו", המשיכה קליין. "אמרתי לו שדיברו איתי ושאמרו לי שלא יאונה לפאקר כל רע אם יבוא לעדות פתוחה. זה מה שנאמר לי על ידי החוקרים, הם ביקשו ממני להגיד לו שיבוא, וכך אמרתי לו - 'החוקרים מבקשים שתבוא'.
11:03: "די להזכיר כל הזמן את בעז בן צור"
קליין סיפרה שוב על חקירותיה במשטרה, ועל כך שנפגשה עם חוקר בחניון ומסרה לו מסמכים וקלסרים עם נתונים אודות היקף רכישות הסיגרים והשמפניות עבור בני הזוג נתניהו.
13 צפייה בגלריה
בעז בן צור
בעז בן צור
עו"ד בעז בן צור. ייצג את בעבר את קליין ועבר לצוות הסנגורים של נתניהו
(צילום: ראובן קסטרו)
חדד: החוקרים ביקשו ממך לספר לשרה שוחט, מנהלת החשבונות, סיפור כיסוי כדי להוציא נתונים על רכישת השמפניות והסיגרים?
קליין: נכון, התייעצתי עם עורך דיני כמובן (בעז בן צור, שבעבר ייצג את קליין וכיום מייצג את נתניהו בתיק 4000 - ג.מ.).
חדד: די להזכיר כל הזמן את בעז.
קליין: כשארנון יצא מחקירת משטרה הוא אמר לי 'תדעי לך, הם מכירים אותך'. אמרתי 'אין לי מושג'. הוא אמר לי שהוא אמר לחוקרים 'כל דבר שאתם לא יודעים, תשאלו את הדס'.
בשלב זה ציין התובע כי קליין לא ידעה שמילצ'ן הפנה את החוקרים אליה לעניין ההיקפים וכמות הסיגרים והשמפניות. חדד שאל את קליין: "האם אמרו לך בחקירה שאת מוגנת?", וקליין השיבה: "מעולם לא". חדד הציג קטע מחקירתה של קליין, שבה החוקר אמר לה: "את מוגנת לחלוטין איתנו". קליין השיבה לחדד: "מוגנת מבחינת החומרים מול ארנון. זה מקום העבודה שלי, אסור היה לי לומר לארנון שאני חלק מחקירה משטרתית. הבנתי ממך שאתה שואל אותי אם אני מוגנת כמו איזה עדת מדינה בחסות המשטרה".
13 צפייה בגלריה
הדס קליין והמאבטח בבית המשפט
הדס קליין והמאבטח בבית המשפט
הדס קליין והמאבטח בבית המשפט, הבוקר
(צילום: גלעד מורג)
חדד: לקבל ולקחת מסמכים מאנשים, אני חושב שהרגשת שזה מעשה פסול.
קליין: לא, מבחינת יחסי הנאמנות ביני לבין ארנון, ממש לא חשבתי שזו עבירה. אני רוצה להדגיש שכל המסמכים שהעברתי לחוקרים, התייעצתי על כך לפני כן עם עורך דיני בעז בן צור. לא נתתי דבר בלי אישור. הוא ראה את הקלסר של החשבוניות והמעטפות, כל דבר שהעברתי למשטרה היה תחת עינו הפקוחה. לחוקר מסרתי את המסמכים והצגתי את החשבוניות.
10:06: הסנגור מנסה להראות יחסי חברות בין קליין לשרה נתניהו
עו"ד חדד ניסה להראות ששרה נתניהו הייתה בטוחה שבינה לבין קליין היו יחסי חברות קרובים, בין היתר על סמך הודעות לבביות שקיבלה ממנה, והוא הציג צילומי מסך מהתכתבויות בין השתיים על מנת להוכיח כי שררו ביניהן יחסים חמים וחבריים.
חדד הציג הודעה שהעבירה קליין לשרה נתניהו מג'יימס פאקר ב-7 באפריל 2015, חול המועד פסח. בתגובה שרה איחלה לקליין: "נשיקות ונסיעה טובה", וקליין ענתה: "תודה רבה וחג שמח". קליין הסבירה בעדותה: "הלינק ששלח פאקר הוביל להרצאה על תאוריות פוליטיות, למשל שדמוקרטיה זו לא השיטה היחידה. הוא ביקש להעביר את זה למר נתניהו. זה סוג שיח שעניין את נתניהו".
חדד הציג שלוש תמונות שצולמו במפגש בין משפחת נתניהו למשפחת מילצ'ן ב-2015, שבו השתתפו גם ג'יימס פאקר ולקלן מרדוק, בנו של המיליארדר רופרט מרדוק. חדד שאל את קליין מה היה באותו אירוע, והיא השיבה: "ככל הנראה ארוחת ערב. כשג'יימס היה מגיע לארץ היה לו מאוד חשוב להיפגש עם משפחת נתניהו. הבן של רופרט מרדוק היה גם מיודד עם מר נתניהו. טבעי שיבקשו פגישה".
13 צפייה בגלריה
הודעת וואטסאפ ששרה נתניהו שלחה להדס קליין
הודעת וואטסאפ ששרה נתניהו שלחה להדס קליין
התכתבות בוואטסאפ בין הדס קליין לשרה נתניהו
חדד הציג תכתובת שבה שרה נתניהו שיתפה את קליין על תחושותיה באשר לתמונות שצילמו מאותו אירוע. "תודה, תמונות יפות. אני נראית לא טוב ממש. אסור לי לעמוד לידי ג'יימי, אלא אם כן מצטלמים בישיבה. זה פשוט נורא. לדעתי צריך להשאיר רק את התמונה שאני ליד אמנדה", כתבה שרה. קליין השיבה לה: "אשלח רק אותה למיכל, למרות שאני חושבת שאת נראית נפלא גם באחרות. מאוד!".
חדד הציג הודעה נוספת, שבה קליין שלחה לשרה תמונה של פאקר על יאכטה, וכתבה לה: "בוקר אור ושבת שלום שרה. ארנון ביקש שאשלח לך ומסר שאתקשר. נשיקות ונתראה מחר". קליין השיבה לחדד: "זו האונייה של פאקר. לא יודעת למה ארנון ביקש ממני לשלוח את זה".
חדד הציג כתבה מ-2015 שבה כתוב: "מריה קארי בת זוגו של פאקר תסעד עמו ועם מר מילצ'ן". קליין השיבה: "היינו באירוע ושכרנו מאבטחים, היו לנו שפים. היה טירוף גדול. גם מריה קארי ביקרה את משפחת נתניהו. לא זכרתי בדיוק מי היה שם". חדד אמר שקליין קנתה שמפניות לאירוע הזה, וקליין אישרה זאת בעדותה.
13 צפייה בגלריה
הדס קליין שרה נתניהו
הדס קליין שרה נתניהו
הדס קליין ושרה נתניהו. הסנגור מנסה להוכיח יחסי חברות ביניהן
(צילום: אלכס קולומויסקי, מארק ישראל סלם)
חדד הציג תכתובת נוספת מספטמבר 2015, שבה קליין כתבה לשרה: "שבת שלום שרה יקרה, שמחתי אתמול שהתראינו. בנוגע לפגישה במוצ"ש, אישרתי אתמול לבחור. תוכלי לבדוק שהכול כשורה לגבי מחר בשעה שבע בערב ואאשר לבחור?". חדד שאל: "זה לקראת סוכות לדעתי, מדובר פה במתנה?". קליין השיבה: "אני לא יודעת מי זה הבחור הזה בכלל. לא יודעת על מתנה. זו לא מתנה, לא נראה לי ככה".
10:06: "מילצ'ן היה מבוהל כשהזמינו אותו לחקירה"
קליין טענה בעדותה כי בהוראת החוקרים, היא לא סיפרה למילצ'ן על כך שנחקרה או על החשבוניות שהציגה למשטרה, מחשש לשיבוש חקירה. "נעלמתי לכמה שעות ולא רציתי לפרט, אז אמרתי שהלכתי לרופא. ארנון נע ונד בחו"ל בין לוס אנג'לס לדרום אפריקה לאנגליה. היו עשרות טלפונים ממנו שחיפש אותי, אבל הסתרתי ממנו את חקירתי. לעבוד עם מר מילצ'ן זה 60-70 שיחות בדקה, לא הייתה לי ברירה. מה הייתי אמורה להגיד שיש חקירה? לקלקל?".
"גם פאקר לא ידע על החקירה", אמרה קליין. "לקחנו אותו לשדה התעופה פעם אחת והייתי בטוחה שאולי יעצרו אותו. אמרתי לנהג: 'אנחנו שותקים'. הייתי מאד חרדה על העניין הזה כי עורך דיני בעז בן צור הזהיר אותי מאד משיבוש".
13 צפייה בגלריה
ארנון מילצ'ן
ארנון מילצ'ן
"הוא היה מבוהל כשהזמינו אותו לחקירה". מילצ'ן
(צילום: GettyImages)
קליין ציינה כי גם בהמשך, כשמילצ'ן זומן לחקירה, היא לא סיפרה לו על כך שנחקרה. "החוקרים ביקשו. נכנסתי הביתה וראיתי אותו עם הטלפון ביד, הוא אמר לי שאני אתאם מועד הגעה לחקירה, ותיאמנו למחרת. לא סיפרתי לו דקה על החקירה שלי. מילצ'ן היה מבוהל, הוא לא ידע על מה רוצים לחקור אותו. לא אמרתי לו כלום".
09:52: השופט מוציא מקורב של קליין מהאולם
במהלך עדותה של קליין השופט הורה לאחד היושבים באולם לצאת, לאחר שככל הנראה ענה במקומה של קליין לאחת משאלות הסנגור חדד. "זה חמור מאוד מה שקרה", אמר השופט לאותו אדם, חבר קרוב של משפחתה של קליין, שאת מעשיו לא ניתן היה לראות מכיוון שישב מולה. תוך כדי שהוצא מהאולם, פנתה קליין לשופט ואמרה שלא ראתה את שעשה. מאבטחי בית המשפט לקחו ממנו מספר תעודת זהות ואמרו לו כי הוא אינו יכול להיכנס לדיון.
13 צפייה בגלריה
תמונה של ג'יימס פאקר על יאכטה שהוצגה במשפט נתניהו
תמונה של ג'יימס פאקר על יאכטה שהוצגה במשפט נתניהו
הודעה ששלחה הדס קליין לשרה נתניהו שבה נראה ג'יימס פאקר על יאכטה
09:40: שמפניות בליל הסדר
חדד הציג תכתובת בין שרה נתניהו להדס קליין מליל הסדר של שנת 2015, שבה כתבה קליין לשרה כי מילצ'ן מבקש לדעת מתי יהיה נוח לשוחח. "אנחנו רואים שפנית סמוך לליל הסדר שארנון ישלח מתנה לפסח בערב ליל הסדר? הדעת נותנת שזו מתנה לפסח", אמר חדד. קליין הסבירה כי בפסח שקדם לכך, היא "מסמסה" בקשה משרה נתניהו - שצלצלה למילצ'ן.
"קיבלתי טלפון מארנון שתי דקות אחרי ששרה התקשרה", שחזרה קליין. "הוא נתן לי הוראה לשלוח (אליה) את יונתן הנהג עם השמפניות. לכן שנה אחר כך ב-2015 סימסתי שאגיע כשיהיה לה, לשרה, נוח. אמרתי ליונתן 'הפעם זה לא נופל עליך. שימו לי את השמפניות ואני נוסעת לשרה'".
חדד הדגיש כי משלוח השמפניות לשרה נתניהו הגיע מיוזמתה של קליין. "במקרה אחד זה פסח, במקרים אחרים אין שום קשר", ענתה לו. קליין אמרה לחדד כי רעייתו של נתניהו לא חיבבה אותה, והסנגור הציג הודעת איחולי יום הולדת שנשלחה אליה משרה.
"את הבנת כשראית את ההודעה שאת חברה שלה, היא מספרת לך דברים אישיים. על הקושי שאבנר לא מגיע לחג כשיש עוצר יציאות?", שאל חדד. "אף פעם לא הבנתי שהיא חושבת שהיא חברה שלי, באמת שלא", אמרה קליין. "ארנון אמר לי תמיד 'אם אני לא אתן, היא לא תהיה חברה שלך. ואם היא תדע שאת מזרחית - גם לא'".
קליין הוסיפה כי כשנחשפה לעדותה של שרה נתניהו במשטרה, אז האשימה אותה ואת הנהג יונתן בגניבה, הבינה שאין יחסי חברות ביניהן. "היא לא הייתה חברה שלי", התעקשה קליין, "אבל היא לא אויבת שלי".
חדד: קיבלת מתנה ליום הולדתך?
קליין: לא. לא זוכרת. אה, מחזיק מפתחות קיבלתי פעם מהם, אבל לא זכרתי מתי זה היה.
חדד הציג עוד התכתבות שבה כתבה קליין לנתניהו: "שרה היקרה, כל כך שמחתי להתראות היום כתמיד. תודה על התשורה ועל המילים מחממות הלב. ארנון ניסה להתקשר, מוסר ברכות לחג ונשיקות מאמנדה, הילדים וממנו". שרה השיבה לה: "תודה רבה הדס היקרה ונדבר איתו מחר חג שמח".
חדד: אמרת ששמחת לראות אותה, מילים חמימות כתמיד. קיבלת ממנה בושם.
קליין: אני בחיים לא קיבלתי משרה נתניהו, מצטערת. תראה לי.
חדד: מה הכוונה לתשורה בהודעה?
קליין: לא קיבלתי בושם, נקודה. אולי משהו קטן שבכלל לא עולה לי בראש.
09:28: מתחזה לבכיר במשטרה ניסה לדלות פרטים על החקירה
השופט שאל את קליין אם חילופי הדברים שהביא הסנגור משקפים את היחס שקיבלה בחקירות. "בהחלט", השיבה קליין. הסנגור חדד תיאר את מערכת היחסים של קליין עם החוקרים כ"אידיליה", וביקש ממנה לאשר שמעולם לא הוצגו לך סתירות לטענות שהציגה. קליין אמרה שהיא לא זוכרת דבר כזה. "לא טענו בפנייך שתיאמת גרסאות?", שאל חדד, וקליין השיבה בשלילה.
חדד: לא צעקו עלייך, רק דיברו. האם את מרגישה בנוח?
קליין: ראיתי פעמיים לקצרה את תת-ניצב כורש ברנור שהיה ראש יאח"ה. הוא נכנס כי היה מתחזה שהתחזה בשמו והתקשר אליי. ניסה לדלות פרטים מהעדויות. הוא בא להציג את עצמו.
חדד מיד אמר לשופטים כי צוות הגנה לא מכיר את הדבר.
09:14: "נראה לי שאנחנו באותה החזית"
בסרטון שהציג חדד נשמעת קליין אומרת לחוקרים: "נראה לי שאנחנו באותה חזית", ואחד השופטים שאל אותה למה היא מתכוונת. "להגיע לחקר האמת", השיבה העדה. חדד הוסיף על השופט ופנה לקליין: "מי זה אנחנו?". קליין השיבה: "מי שחוקר ואני, שבאה לתת עדות. אני אומרת שאני דואגת לא לפגוע באף בן אדם".
13 צפייה בגלריה
עו"ד עמית חדד
עו"ד עמית חדד
עו"ד עמית חדד, סנגורו של נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ' )
חדד: את והחוקרים באותה חזית?
קליין: מי שבא לשאול אותי שאלות ואני באה לתת תשובות.
חדד: אמרת שלא אמרת באותה חזית.
קליין: שאלת אותי אם הרגשתי ככה לתחושתי.
חדד: אמרת לחוקרים תודה על החקירה.
קליין: תודה על היחס, שלא הרגשתי מותקפת.
חדד הציג פרוטוקול מחקירה נוספת שנערכה לקליין ובה אמרה על עצמה שהיא יסודית. "חבל שלא כל האנשים כמוך", אמר לה החוקר. קליין שאלה אם הוא מתכוון לכך ("באמת?"), והחוקר השיב "באמת". קליין אמרה לו "איזה כיף לשמוע".
קליין: לא היו מעולם צעקות, לא הייתה סיבה. נתתי תשובות. היו לי מצוקות מחשבתיות לא להזיק לאף בן אדם. היה שאמרתי הערה צינית כששאלו אותי וביקשתי להוריד את ההערה כי לא אהבתי.
09:08: הסנגור טוען ליחס מועדף מצד החוקרים
"אני רואה שבאחת מחקירותייך קיבלת יחס יוצא דופן", אמר הסנגור חדד. "בכל החקירות החוקרים היו נחמדים". קליין השיבה בחיוב. "הם אפילו ראו שאת מכורה לקפה ודאגו לך", הוסיף עורך הדין. "זו ההתמכרות שלי בחיים", אמרה קליין.
"הציעו לך וופלים ובייגלה, היו מאוד נעימים איתך", המשיך הסנגור בקו ההגנה. קליין אמרה לו כי היא לא חושבת שהיו צריכים להיות רעים כלפיה. "באתי ודיברתי, לא נחשפתי מעולם לחקירות", הסבירה. חדד התעקש שהחוקרים חיבבו אותה. "לא יודעת אם חיבבו", השיבה קליין. "זה לא היה בצעקות, ולא שמרתי על זכות השתיקה. כל מה ששאלו - השיחה קלחה".
חדד שאל את העדה אם היא הרגישה טוב, שכן התחושה הייתה ש"הפכו לשותפים". קליין ענתה: "ממש לא". בשלב זה הציג חדד סרטון מחקירתה של קליין. "את יושבת שם בצורה מאוד נינוחה", אמר לה עורך הדין. קליין סייגה: "הייתי חולה, עם חום גבוה באתי לשם", אמרה. בסרטון נראה החוקר מציע לקליין לאכול ("זה עם קמח מלא"), וקליין נזכרה שזו העדות שלה על אם הבית של מילצ'ן, שני קוסקס. "לא אכלתי כל היום. נראה לי לגיטימי".
09:05: הדס קליין נכנסת עם המאבטח שהוצמד לה לבית המשפט, ומתחילה להעיד.
אתמול טען סנגורו של נתניהו עו"ד חדד, שמייצג אותו ביחד עם עורכי הדין נועה מילשטיין וישראל וולנרמן, כי היועץ המשפטי לממשלה אישר למשטרה לחקור את עניין המתנות רק אחרי שקליין כבר נשאלה עליהן בחקירותיה הראשונות, ושעדויותיה שוכתבו ולא הוקלטו. התובע שלל את הטענות ואמר שיבדוק אם קיימים חומרים נוספים שלא הועברו לסנגוריה.
עו"ד חדד הציג אתמול בין היתר מייל שכתב פאקר ובו כתב כי שרה קנתה לו "מתנות נפלאות", ותמונה שבה רעייתו של מילצ'ן, אמנדה, עונדת שרשרת שרכשה עבורה שרה. הוא ניסה להראות ששרה הייתה בטוחה שבינה לקליין יש יחסי חברות קרובים.
13 צפייה בגלריה
צילום מסך מהודעה שהדס שלחה לשרה
צילום מסך מהודעה שהדס שלחה לשרה
הודעה שנשלחה בליל הבחירות ב-2015
בנוסף, עו"ד חדד הציג אתמול בדיון כתבת פרופיל שפורסמה ב-ynet על קליין תחת הכותרת "האישה שיודעת הכול: אשת הסוד שעלולה לסבך את נתניהו". חדד הזכיר שבכתבה מוצגים עמדותיה של קליין, ושאל: "אפשר לומר שאת לא תומכת בנתניהו פוליטית?".
קליין אמרה: "ראיתי שפילבר הזכיר בעדותו בבית המשפט שמילצ'ן נמצא בצד השמאלי של המפה, ואמרת לו 'מה זה רלוונטי לתיק?'. אני גאה בשורשים שלי, הוריי היו חברי מפלגת העבודה. לא קיים איש במדינה בלי דעה פוליטית. אתה לוקח אותי למקומות שמזעזעים אותי. יש לי דעות, אבל מעולם לא נתתי לזה להשפיע לשום כיוון. אני חושבת שבנימין נתניהו מנהיג דגול, תמיד אמרתי. אתה מייחס לי דברים שאני לא מוכנה להם, ולא נעים לך לשמוע את התשובה. לא עשיתי דבר בגלל מחשבה פוליטית זו או אחרת. אני צריכה להגיד לך למי הצבעתי בבחירות? עם כל הכבוד. שרה הרימה טלפון לארנון כדי לוודא שכולם מצביעים לנתניהו".
לאחר מכן חדד התעכב על רשימת האנשים שקליין עוקבת אחריהם בטוויטר, ובהם כתב המשפט אביעד גליקמן והעיתונאית העצמאית אורלי בר-לב. לאחר מכן אמרה לחדד שהיא עוקבת אחרי פוליטיקאים כמו יאיר גולן ואהוד ברק, ולא אחר חברי האופוזיציה. "אני אישה עם דעות משלי", השיבה. "אם בן גביר רושם משהו נורא, או סמוטריץ' מזעזע בעיניי, מותר לי".
עו"ד חדד הסביר: "יש פה אדם נגד אדם פוליטי, ודעותיה של קליין חשובות". קליין הוסיפה שנאלצה לבטל את חברותה במפלגת העבודה מכיוון שעו"ד בעז בן צור - סנגור נוסף של נתניהו שבעבר ייצג אותה - המליץ לה לעשות זאת.
פורסם לראשונה: 09:09, 13.07.22