כמעט חודש אחרי ששלושה חברי ילדות נמצאו מתים בביתו של חברם בקנזס סיטי, שם התכנסו כדי לצפות יחד במשחק פוטבול, המשטרה במיזורי ממשיכה בניסיון להבין מה גרם למותם, וכיצד ייתכן שהחבר הרביעי, בעל הבית, כלל לא הבחין בגופותיהם ביומיים שלאחר מכן. לפי שעה המשטרה לא מצאה ראיה כלשהי לכך שהם הומתו בכוונה, אבל היא טרם הצליחה לחשוף את סיבת המוות האמיתית, עובדה שרק מגבירה את הספקולציות בתקשורת האמריקנית וברשתות החברתית. לעת עתה איש לא נעצר, ולא סומנו חשודים.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב פרשת מוות משלוש בית ב מיזורי שלושה חברים משחק פוטבול
ארה"ב פרשת מוות משלוש בית ב מיזורי שלושה חברים משחק פוטבול
מימין לשמאל: ג'ונסון, מקגיני והרינגטון. "מגיע להם שהצדק ייעשה, כל הסיפור צריך לצאת החוצה"
ראשיתה של הפרשה ב-7 בינואר, אז הגיעו שלושת החברים ריקי ג'ונסון (38), קלייטון מקגיני (36) ודייוויד הרינגטון (37) לבית חברם ג'ורדן וויליס (38) בקנזס סיטי, מיזורי, כדי לצפות יחד במשחקה של קבוצת הפוטבול קנזס סיטי צ'יפס מול לוס אנג'לס צ'רג'רס. איש מהשלושה לא חזר לביתו, ויומיים אחר כך, ב-9 בינואר, החליטה ארוסתו של מקגיני לנסוע לבית החבר כדי לחפש את בן זוגה. אחרי שנקשה בדלת ולא זכתה למענה, ולאחר שהתקשרה אל הטלפון של מקגיני ושמעה אותו מצלצל מעבר לקיר, היא פרצה אל הבית דרך החלון, ואז מצאה גופת אדם במרפסת האחורית. היא הזעיקה שוטרים, ואלה ערכו חיפוש, שבו מצאו שתי גופות נוספות בחצר האחורית.
השוטרים שהגיעו אל הבית לא זיהו סימני אלימות או עבירה אחרת בזירה ובסביבתה, וגם בזמן שחלף מאז לא מצאה המשטרה סימנים לכך שבוצע פשע כלשהו. החוקרים טרם הצהירו פומבית אם הם מעריכים שסמים ואלכוהול גרמו למותם של השלושה, אבל לפי דיווחים אין ספק שהם בוחנים את האפשרות הזאת. נבדקת גם האפשרות שלקור העז ששרר באותו שבוע במיזורי היה חלק במותם, ואף שהשלושה קפאו למוות: בלילה שבו נפגשו נעו הטמפרטורות בקנזס סיטי סביב האפס, ואמו של אחד החברים סיפרה כי מהמשטרה נמסר לה שהוא נמצא קפוא. השוטרים עדיין ממתינים שחברה חיצונית העורכת בדיקות פורנזיות תספק להם דו"ח מפורט שיאפשר לקבוע את סיבת המוות.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב פרשת מוות משלוש בית ב מיזורי שלושה חברים משחק פוטבול
ארה"ב פרשת מוות משלוש בית ב מיזורי שלושה חברים משחק פוטבול
הבית בקנזס סיטי. וויליס "מדוכא קשות": "כל המדינה מאשימה אותו"
(צילום: AP)
אחד הגורמים שמגבירים את הספקולציות סביב פרשת המוות הוא השאלה כיצד ייתכן שבעל הבית, וויליס, לא ידע במשך יומיים שגופותיהם של שלושת חבריו מוטלות במרפסת ובחצר שלו, עד שנמצאו על-ידי הארוסה והשוטרים. המשטרה מצדה מדגישה כי בעל הבית משתף פעולה איתה, ולפי שעה אינו מוגדר חשוד. עורך דינו של וויליס, ג'ון פיסרנו, מסר כי מרשו שבור ממותם של חבריו וכי עד שהמשטרה הגיעה הוא לא ידע שהם נמצאים בחצר שלו או שהם זקוקים לטיפול רפואי. לדבריו, הפעם האחרונה שבה ראה וויליס את השלושה הייתה כשהם עזבו והוא הלך לישון, ואין לו מושג כיצד הם מתו.
מקור המקורב למשפחתו של וויליס סיפר לרשת "פוקס" כי וויליס, העובד כחוקר HIV (הנגיף שגורם למחלת האיידס), מדוכא קשות מכך ש"כל המדינה", כדבריו, מעלה ספקולציות ומאשימה אותו ברצח חבריו: "לא הייתה לו הזדמנות אפילו להיפרד או ללכת להלוויות שלהם בגלל הנסיבות, בגלל הספקולציות וההאשמות המטורפות", אמר.
תעלומת המוות המשולש במיזורי זכתה לעיסוק נרחב ברשתות החברתיות, ובשל המסתורין האופף אותה, מסתורין המזכיר לרבים תוכניות בנוסח "בשידור חוקר", גולשים העלו תהיות שונות, בהן מדוע בעל הבית וויליס לא הוכרז כחשוד ומדוע נדרש זמן רב כל כך לקבוע את סיבת המוות. היו גם שהצביעו על "חורים" לכאורה בגרסתו של וויליס, ותהו למשל כיצד כיצד ייתכן שהשלושה עזבו את הבית כפי שאמר – אם אחד מהם נמצא ללא הז'קט שלו, למרות מזג האוויר הקר ששרר בחוץ.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב פרשת מוות משלוש בית ב מיזורי שלושה חברים משחק פוטבול
ארה"ב פרשת מוות משלוש בית ב מיזורי שלושה חברים משחק פוטבול
קבוצת הפוטבול קנזס סיטי צ'יפס. החבר החמישי: "כשיצאתי כולם היו בחיים"
(צילום: AP)
לעיסוק הרב בפרשה תורם גם התסכול שמביעים בני משפחותיהם של השלושה. "הבן שלי והחבר'ה האלה היו אנשים נפלאים", אמרה ג'ניפר מרקז, אמו של הרינגטון, לערוץ טלוויזיה במיזורי. "מגיע להם שהצדק ייעשה. הסיפור כולו צריך לצאת החוצה". עם זאת, מהצהרות המשטרה משתמע שעשויים לעבור עוד שבועות עד שיינתנו תשובות ברורות.
בצפייה במשחק הפוטבול במיזורי השתתף גם חבר חמישי, אבל הוא עזב את האירוע מוקדם יותר, מעט אחרי חצות. הוא העיד שכשיצא מהבית, כולם היו עדיין בחיים.