המטה לביטחון לאומי (המל"ל) פרסם היום (רביעי) הודעה לציבור לקראת חודש הרמדאן, ובה קרא לישראלים שטסים לחו"ל לגלות ערנות ולפעול בהתאם להמלצות אזהרת המסע של המטה. המטה מעריך כי ארגוני הטרור צפויים לעשות שימוש במלחמה ובמתיחות סביב הר הבית ומסגד אל אקצא כדי "לדרבן" פעילים ותומכים לבצע פיגועים נגד ישראלים יעדים מערביים בחו"ל.
1 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה בעזה, באיסטנבול, טורקיה
הפגנת תמיכה בעזה, באיסטנבול, טורקיה
הפגנת תמיכה בעזה, באיסטנבול
(צילום: רויטרס /Dilara Senkaya)
גורמים בחמאס והג'יהאד האיסלאמי כבר קראו לממש פגיעה בישראלים במהלך הרמדאן – בישראל ואף בחו"ל. לקראת החודש הנפיץ, שיחל בתחילת השבוע הבא, במל"ל הוציאו את הקריאה לציבור כדי ש"יחדד את תשומת הלב".
בהודעה נכתב: "חודש הרמדאן חל השנה בין התאריכים 10 במרץ ל-8 באפריל, ולתקופה זו משמעות דתית ייחודית בעולם המוסלמי. ארגוני טרור מוסלמים רואים ברמדאן הזדמנות לביצוע פיגועים ופעולות אלימות. בתקופה זו גוברת ההסתה והקריאות של גורמי איסלאם רדיקלי (בדגש על ארגוני ג'יהאד עולמי כגון דאע"ש ואל-קאעידה) לממש פיגועים".
"לנוכח זאת, המל"ל מחדד את המלצתו לציבור הישראלי לנהוג באחריות בעת נסיעותיו לחו"ל ולפעול בהתאם להמלצות אזהרות המסע של המטה לביטחון לאומי. אין במועד זה בכדי לשנות את רמת אזהרות המסע במדינות השונות, כפי שמשוקפות באתר האינטרנט של המטה לביטחון לאומי".