בית משפט השלום בבאר שבע גזר ארבעה חודשי מאסר על תושב לקיה שתקף את אשתו בזמן שהייתה בחודש השביעי להריונה, הטיח אותה על הרצפה והיכה אותה עם מקל ובאמצעות אגרופים בראשה.
האירוע שבגינו הורשע הגבר בגין תקיפה סתם והיזק לרכוש התרחש לפני כארבע שנים, ולשכת התביעות של המשטרה דרשה בין 24-10 חודשי מאסר לגבר. עם זאת, השופטת שרה חביב קבעה כי הגבר יישלח כאמור רק לארבעה חודשים לכלא.
"מעשיו של הנאשם חמורים וראויים לכל גנאי", כתבה השופטת חביב בהחלטתה. "הטיפול בעבירות האלימות במשפחה מציב אתגר חברתי ומשפטי כולל, ובנוסף לשמירה על שלמות גופו וחייו של אדם, ולשמירה על זכותו לנהל חיים שלווים מבלי לחוש מאוים ולהימצא תחת טרור, יש גם אינטרס חברתי אנושי לשמר את התא המשפחתי כמקום מוגן, פיזית ורגשית".
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
(צילום: shutterstock)
השופטת ציינה גם כי הנאשם בחר לפגוע באשתו בעודה הרה, באופן שעלול לסכן אותה ואת העובר שנשאה ברחמה. כמו כן, השופטת החליטה שלאור מצבה הכלכלי הקשה של המשפחה, גם לא יושת קנס על הבעל - או פיצוי לאישה שהותקפה.
במהלך המשפט האישה הוכרזה כעדה עוינת, והשופטת הדגישה כי הרושם שהתקבל הוא שהיא תלויה בבעלה מבחינה כלכלית, ושנקלעה למצוקה נוכח חובתה האזרחית להעיד - אל מול חובתה המשפחתית לבעלה כפי שהיא תופסת אותה. "זאת בהינתן העובדה שמדובר באישה המשתייכת למגזר הבדואי וכפופה לכללים ומנהגים שמקשים עליה להעיד נגד בעלה, שעה שחזרה להתגורר עמו ושיקמה את היחסים איתו".
הגבר התוקף ביקש שבית המשפט יתחשב בשיקום היחסים בין השניים, שכן הם שבו לחיים משותפים ומצפים לילד שלישי. השופטת חביב קבעה כי לא ניתן לוותר על מאסר מאחורי סורג ובריח, ואמרה כי "מדובר במעשים חמורים אשר אין לעבור עליהם לסדר היום, ויש להעביר מסר חד וברור של הרתעה ושאט נפש ציבורית ומשפטית". בנוסף, ציינה השופטת כי הבעל לא השתלב בטיפול ולא קיבל אחריות על המעשים שבהם הורשע.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.
פורסם לראשונה: 21:52, 16.05.22