משרד הבריאות הפלסטיני הודיע הבוקר (שני) כי עיסא א-תמימי (65) נהרג לאחר שנפגע מירי צה"ל בראשו, בזמן שנסע ברכבו סמוך לבניין מנהלי של האגודה לטיפול ביתומים בחברון. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית וופא, עדי ראייה סיפרו שכוחות צה"ל פשטו על הבניין המנהלי, החרימו מחשבים, מסמכים ו"רכוש לצדקה", וריתכו את דלתות הכניסה. מצה"ל נמסר כי נסיבות מותו של א-תמימי נבדקות.
צה"ל מסר הבוקר כי במהלך הלילה עצרו כוחותיו 36 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון – בהם 14 אנשי חמאס. הכוחות החרימו אמצעי לחימה, ואטמו משרדים בחברון וביטא המשמשים את חמאס.
1 צפייה בגלריה
לפי דיווחים פלסטינים: מחבלים נפצעו במחנה עקבת ג'בר, יריחו
לפי דיווחים פלסטינים: מחבלים נפצעו במחנה עקבת ג'בר, יריחו
פעילות צה"ל בעקבת ג'בר
במקביל, כוח צה"ל נכנס למחנה הפליטים עקבת ג'בר שבדרום יריחו, לפעילות מעצרים וסיכול טרור. הכוחות של פיקוד המרכז וחטמ"ר הבקעה מנהלים חילופי אש עם חמושים במקום. ארבעה פעילי חמאס נעצרו במחנה הפליטים. לפי דיווחים פלסטיניים, חמישה בני אדם נפצעו.
מ-7 באוקטובר כוחות הביטחון הגבירו את הפעולות ההתקפיות ביהודה ושומרון וממשיכים להיאבק בקיני חמאס באזור בכל הדרכים, לצד החשש מהתרחיש שבמסגרתו תתפתח זירת מלחמה גם שם.
מתחילת המלחמה נעצרו כ-1,570 מבוקשים ביהודה ושומרון ובבקעה ובעמקים, כ-950 מהם משויכים לחמאס. אתמול, בפעילות כוחות צה"ל בחברון, איתרו הלוחמים מחרטה והחרימו ארבע מכונות לייצור אמצעי לחימה.
על רקע המלחמה, כוחות הביטחון פעלו בחברון גם בשבוע שעבר, כשפוצצו את בתיהם של מחבלי חמאס מוחמד אל-שנתיר ובן דודו סאקר אל-שנתיר, שרצחו ב-21 באוגוסט את בת שבע ניגרי מבית חגי ופצעו קשה את אריה גוטליב בפיגוע ירי בהר חברון. לפי דיווח פלסטיני, כוחות הביטחון הטילו עוצר על בתיהם של המחבלים ובמקום פרצו עימותים. מתחילת המלחמה הרסו כוחות פיקוד מרכז תשעה בתים של מחבלים ברחבי יהודה ושומרון.