יאנה בלום (25) היא הנהגת החשודה בהמתה בקלות דעת של התינוק בן ה-10 חודשים, מעיין דומנוביץ', שנהרג בתאונה בנגב ביום העצמאות. מעצרה של הצעירה מראשון לציון, שחשודה גם בנהיגה בהשפעת אלכוהול וסמים ובסטייה מנתיב נסיעה בנסיבות מחמירות, הוארך הלילה (בין שבת לראשון) בבית משפט השלום בבאר שבע ביומיים, עד ה-1 במאי.
הדיון התקיים בהיעדרה של בלום, שנפצעה גם היא בתאונה באורח קשה ומאושפזת בעת זו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה של בלום בחמישה ימים בטענה למסוכנות. בלום טענה בחקירתה כי היא אינה זוכרת מה קרה באירוע. סניגוריה טענו בדיון כי מאחר שנעצרה לפני כניסת השבת, והדיון התקיים רק אחרי השעה 24:00, מדובר במעצר לא חוקי, אך בית המשפט דחה את טענתם.
1 צפייה בגלריה
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
(צילום: חיים הורנשטיין, מתוך אינסטגרם)
אחד מעורכי הדין של בלום, גיא שמר, אמר כי "מדובר בצעירה נורמטיבית ששירתה בחיל המודיעין ועובדת למחייתה כגרפיקאית. היא שוכבת במצב קשה ללא יכולת תנועה. היא יוצאת ונכנסת מחדר ניתוח. המעצר הוא לא עונש. איך אפשר לשבש חקירה כשהיא לא זוכרת מה קרה?". עוד אמר שמר כי "המסוכנות נוגעת לנהיגה על הכביש. נשלל לה הרישיון, אין לה יכולת תנועה. היא קיבלה בזעזוע עמוק את תוצאות התאונה, וביקשה להשתתף באבלה הכבד של המשפחה".  
כאמור, מעצרה של בלום הוארך, והשופטת עירית קויפמן קבעה כי יש חשד סביר נגדה: "על פי החשד המשיבה נהגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, כאשר היא סוטה מנתיב הנסיעה". עוד קבעה השופטת כי אכן יש עילת מעצר של מסוכנות, בין היתר לנוכח עבירה דומה שביצעה בלום.
בבדיקת דם שנערכה לה לאחר התאונה, בה נפצעה בעצמה באורח קשה, התגלה בגופה כמות אלכוהול פי שלושה מהמותר ומריחואנה. בלום הייתה בדרך לביתה מהעבודה כשנסעה על כביש 40, ולפי עדויות בתיק נהג רכב הבחין בנהיגתה המסוכנת, התקשר למוקד 100 ודיווח להם עליה. בזמן שהיה עם המוקד על הקו אירעה התאונה והוא ביקש מהם להזעיק את כוחות ההצלה.

עו"ד גיא שמר (מימין) ושלמה ערד (משמאל)עו"ד שלמה ערד
בתאונה כאמור נהרג התינוק מהיישוב נוקדים, שהובא אתמול למנוחות, ונפצעו באורח אנוש אביו ואחיו בן ה-7. לפי החשד בלום סטתה מנתיבה ופגעה חזיתית ברכב שבו נסעה המשפחה, בזמן שהייתה בהשפעת סמים ואלכוהול.
בלום כבר נתפסה בעבר כשהיא נוהגת בהשפעת אלכוהול. ב-2017 קיבלה בלום קנס כשנתפסה נוהגת בשכרות בראשון לציון. במסגרת הסדר טיעון, שהושג לנוכח ליקויים של המשטרה בתיק, בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה פסל ב-2018 את רישיונה לשלושה חודשים - והטיל עליה קנס של 500 שקלים בלבד.
עו"ד גיא שמר (מימין) ושלמה ערד (משמאל)עו"ד גיא שמר
סניגוריה, עורכי הדין גיא שמר ושלמה ערד, מסרו בתגובה כי "מרשתנו מצויה במצב נפשי קשה מאוד ועם היוודע לה תוצאות התאונה היא לקתה בהלם וזעזוע. היא מבקשת להשתתף באבלה הכבד של המשפחה ומייחלת להחלמת הפצועים. היא נפצעה באורח קשה בתאונה ועוברת סדרת ניתוחים בבית החולים. מרשתנו אינה זוכרת דבר מהתאונה, ועל כן לא נתייחס להיבטי התאונה ונמתין לסיום חקירת המשטרה".