דובר צה"ל התיר לפרסם הערב (רביעי) כי סמ"ר דויד ששון (21) מגנות הדר, לוחם ביחידת עוקץ, חטיבת המרום, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
סמ"ר דויד ששון ז"ל
סמ"ר דויד ששון ז"ל
סמ"ר דויד ששון, לוחם עוקץ שנפל בדרום הרצועה
(צילום: דובר צה"ל)
סמ"ר ששון ז"ל נהרג בהיתקלות עם מחבלים הבוקר, לאחר שנפגע מפיצוץ מטען. שלושה לוחמים מחטיבת הקומנדו ושני לוחמים מיחידת עוקץ, חטיבת המרום, נפצעו בפיצוץ באורח קשה. שבעה לוחמים נוספים, בהם מהקומנדו, נפצעו באורחים שונים. בקרב נוסף, כך נמסר, לוחם בחטיבת הקומנדו נפצע באורח קשה בדרום רצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, משפחותיהם עודכנו.
האירוע התרחש כאשר הלוחמים היו בדרכם לסרוק מבנה בשכונת חמד. הם זיהו מחבלים במבנה, ככל הנראה בקומה השנייה, ואז נורה לעברם RPG. לאחר ירי הטיל המחבלים פתחו בירי לעבר הלוחמים, שהשיבו אש וחתרו למגע. במהלך חילופי האש חוסלו שני מחבלים, ושניים אחרים זוהו על ידי הכוחות בעת שניסו לברוח מהמבנה. שני המחבלים הנוספים חוסלו לאחר הכוונת כוח אש מהאוויר.
גל ששון, בן דוד של דויד, סיפר: "הוא אהב מאוד את הים, את החברים והמשפחה שלו. הוא היה אדם כל כך חכם וכל כך רגיש. הוא היה מאוד כישרוני והילד הכי יפה. הוא עשה הכל כדי להגיע כמה שיותר גבוה בשירות הצבאי - שנה של מכינה כדי להתגייס ליחידה הכי קרבית, כדי לתרום. במהלך המסלול הוא היה חייל מצטיין. הוא עדיין לא סיים מסלול ולא סתם הכניסו אותו לעזה עם יחידה מובחרת. הוא דיבר איתי לפני יומיים, לפני שנכנס לעזה. קשקשנו קצת, ולצערי היום הוא נהרג".
ששון הותיר אחריו זוג הורים, חגית וטל, ושתי אחיות צעירות. הלווייתו תתקיים מחר בשעה 15:30 בבית העלמין הצבאי בנתניה. במועצה האזורית לב השרון ספדו לו: "המועצה אבלה ומרכינה ראש על נפילתו בקרב של דויד אשר חירף את נפשו למען ההגנה על ביטחון מדינת ישראל. דויד, תושב גנות הדר, התחנך בלב השרון, למד בבית הספר היסודי לב הפרדס, חטיבת הביניים ותיכון דרור, והיה בוגר תנועת הנוער 'התנועה החדשה'. מועצה אזורית לב השרון ותושביה כואבים את כאב המשפחה, מלווים אותה ומחבקים אותה בצערה הכבד מנשוא".