תיעוד מהדרמה בנתב"ג

נוסעים בטרמינל 3 בנתב"ג התבקשו הבוקר (ראשון) לשכב על הרצפה לאחר שרכב פרץ את מחסום הכניסה לשדה. בתחילה לא היה ברור אם מדובר בפיגוע ולכן יצאה ההנחיה לנוסעים, אולם בהמשך התברר כי ככל הנראה מדובר בגנבי רכב. האירוע לא השפיע על התנועה האווירית - וכל ההמראות והנחיתות יתבצעו כמתוכנן.
מהמשטרה נמסר כי הרכב הגנוב פרץ את מחסום הבידוק ונסע בניגוד לכיוון התנועה, ונעצר על ידי מאבטחי נתב"ג בתום מרדף מלווה בירי. הנהג, שניסה להימלט ברגל, נורה ונפצע באורח קל ברגלו והועבר לחקירת משטרה. עוד נמסר כי מדובר בשוהה בלתי-חוקי פלסטיני.
3 צפייה בגלריה
נתב"ג טרמינל 3 גנבי רכב פריצת מחסום דרמה
נתב"ג טרמינל 3 גנבי רכב פריצת מחסום דרמה
הרכב הגנוב נעצר בתום מרדף. הבהלה בטרמינל 3
3 צפייה בגלריה
נתב"ג טרמינל 3 גנבי רכב פריצת מחסום דרמה
נתב"ג טרמינל 3 גנבי רכב פריצת מחסום דרמה
בתחילה לא היה ברור אם מדובר בפיגוע. נוסעים על הרצפה בטרמינל 3
מרשות שדות התעופה נמסר כי הרכב נעצר בכביש לכיוון טרמינל 3, וכי האירוע הסתיים במעצר נוסעי הרכב. "המאבטחים זיהו רכב הנע אל שערי נתב"ג במהירות, תוך פריצתו, באופן המסכן את ביטחונם והגיבו בנחישות לשם עצירת הסכנה, לרבות ירי ופריסת מחסומים מבצעית עד לעצירת הרכב הגנוב", נמסר מהמשטרה. "מדובר באירוע חמור נוסף של סיכול ניסיון פגיעה בכוחות ביטחון על ידי תושב שטחי איו"ש, שנכנס ארצה בניגוד לחוק דרך הגדר הפרוצה, ומסכן באופן ממשי את רכושו וביטחונו של הציבור".
נוסע בשם הראל סיפר שאמרו בכריזה "נא לשבת כולם על הרצפה והישמע לכוחות הביטחון". לדבריו, "כולם נכנסו ללחץ, שכבנו איזה חצי שעה והחלו לרוץ שמועות שמחבל פרץ לשדה התעופה, היה ממש כאוס. אך בסוף הכל נרגע וחילקו מים לכולם". נוסע אחר בשם אייל הוסיף: "אמרו לנו לשבת על הרצפה ולא ידענו מה קורה, אלה היו כמה דקות מפחידות ומלחיצות".
נהג מונית בנתב"ג סיפר: "עמדתי בעמדת המוניות ופתאום האבטחה צעקו, הכניסו את האנשים פנימה לטרמינל. היה הרבה בלגן, פשוט מטורף. לא זוכר דבר כזה בחיים".

מנהל אבטחת נתב"ג לשעבר: "עשו דרמה מיותרת"

"אני תמיד אומר שהמקום האחרון שגנב רכב היה רוצה להגיע אליו זה נתב"ג, כי אין לו שום סיכוי לצאת מזה או בחיים או לא במעצר", אמר ל-ynet פיני שיף, מנהל מערך הביטחון לשעבר בנתב"ג. "זה המקרה השלישי השנה, ובכולם המטרה שלהם לא הייתה נתב"ג. זה לא מחבל, הוא גונב רכב בשרון ומתחיל אחריו מרדף - וכשהוא רואה מחסום הוא פורץ אותו".
לדברי שיף, "באותו רגע שהוא פורץ את המחסום נפתח נוהל חירום ואין לו שום סיכוי להגיע לליבת הטרמינל. נכון, מבקשים מהנוסעים לרדת נמוך על הרצפה כי זה הפרוטוקול. לדעתי עשו שם הבוקר קצת דרמה מיותרת כי ביקשו מאנשים לשכב על הרצפה בגלל הירי. חשוב להבהיר שהוא לא יכול להגיע לטרמינל, מאחר ופה הוא גם ניסה לדרוס אז ירו לעברו. אין פה דרמה גם כי הרכב הזה גנוב על ידי שוהה בלתי חוקי שהכוונה שלו לא הייתה נמל התעופה בן גוריון. הוא היה רחוק מאוד מהטרמינל בערך 2.5 קילומטר משם. אין צורך לדאוג אין שום דרמה".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - פנו אלינו במייל האדום